• Anonym (TS)

Saga Noren, länskrim Malmö

Jag är lite nyfiken över hur ni ser på Saga i tv-serien Bron som visats under hösten nu på ettan. Verkar hennes karaktär trovärdig, ser ni henne som charmig eller typ hel galen?

Vet en del som säger "hon är en totalt värdelös polis" och liknande.

Känner ni någon som tycker påminner om Saga eller någon som säger sig känna igen sig i henne? Är lite nyfiken då jag tycker hon är asball.

• Svar på tråden Saga Noren, länskrim Malmö
  • Anonym (....)

Hon som spelar Saga ska ha varit i nån intervju där hon förklarar rollen. Har tyvärr inte sett den själv men fick den återberättad för mig. Efter det började jag gilla henne mer. Hade svårt för henne i början. (bara sett säsong ett o där ska hon väl inte vara lika extrem som i säsong två)

Nä, man får nog ta henne med en nypa salt o se det som det är - en tv-serie.

• Frontline

Hon spelar en roll som jag tycker hon gör fantastiskt bra, utan hennes karaktär tror jag serien hade floppat stort.
    Saga Noren eller Sofia Helin som hon heter i verkliga livet är helt underbar...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (TS)
    Anonym (....) skrev 2013-11-29 23:51:22 följande:
    Hon som spelar Saga ska ha varit i nån intervju där hon förklarar rollen. Har tyvärr inte sett den själv men fick den återberättad för mig. Efter det började jag gilla henne mer. Hade svårt för henne i början. (bara sett säsong ett o där ska hon väl inte vara lika extrem som i säsong två)
    Nä, man får nog ta henne med en nypa salt o se det som det är - en tv-serie.

Men finns ju personer som verkligen har hennes personlighetsdrag och dom är ju för jävla sköna utan att själva förstå varför.
  • Smilly

Fullständigt orealistisk roll. Blir bara besvärad av hennes klumpighet. Ingen polis hade kommit undan med det okänsliga och buffliga beteendet ( slå halvt medvetslösa människor i ansiktet för att kunna förhöra dem till exempel). Slutade se serien efter ett par avsnitt.

• Lady Paraplyh

Jag har inte sett den själv, men de som har sett den säger att hon har aspergers. (Rollen alltså.)

• Smilly

Jo hon ska ha någon diagnos men jag tycker ändå att det är väldigt orealistiskt. En polis som förolämpar människor.. Sedan är det en serie såklart och man måste ju inte avspegla verkligheten, men jag blev ändå bara besvärad. Tur det finns andra alternativ. :)

• MikNis
    Smilly skrev 2013-11-30 02:42:45 följande:
    Fullständigt orealistisk roll. Blir bara besvärad av hennes klumpighet. Ingen polis hade kommit undan med det okänsliga och buffliga beteendet ( slå halvt medvetslösa människor i ansiktet för att kunna förhöra dem till exempel). Slutade se serien efter ett par avsnitt.

Gunvald Larsson?
  • Anonym (J)

Dem hade överdrivit hennes asperger ännu mer i 2:a säsongen än 1:a så nej den var inte trovärdig längre. Vad blev killen kär i, Jakob eller vad han hette? Dem hade ju aldrig en

• Anonym (J)
    Anonym (J) skrev 2013-11-30 06:31:11 följande:
    Dem hade överdrivit hennes asperger ännu mer i 2:a säsongen än 1:a så nej den var inte trovärdig längre. Vad blev killen kär i, Jakob eller vad han hette? Dem hade ju aldrig en
    Dem hade ju aldrig en normal konversation med varandra. 
Svar på tråden Saga Noren, länskrim Malmö