Fy fan vad skånskan låter fuuuult!
Alltså, folk som pratar denna ruggiga dialekt borde faktiskt inte få jobba som reportrar, på TV och dylikt. Det låter så fult när dom pratar med sina vidriga långt-bak-i-halsen rullandes "R" att tårna verkligen krullar sig på en. Jag skulle tex aldrig kunna dejta eller ens kunna falla för en kille som pratade så illa, hur perfekt han än var på alla andra sätt. Lyssnade tex på ett klipp på Aftonbladets websida om några mystiska isringar som hittats i North Dakota, USA och den svenska reportern pratade med denna äckliga dialekt och jag höll på att spy. Det sättet hon sa "isringar" på...uuuääää! Ni skåningar, kan ni för attans inte lära er prata ordentligt! Eller bara överföra hela landskapet Malmö till Danmark, så får dom dras med era pinsamheter. Jag tycker inte Sverige behöver Malmö alls. Och man skäms ju för dessa "svenskar", det är olidligt. Det är även illa ställt med andra dialekter också, som göteborskan och dalmål och norrländska, men skånskan tar alla pris. Det låter ju som dom är gravt svagbegåvade. Så osexigt som det bara kan bli! Skäms på er! :(