• Anonym (Normal)

Fy fan vad skånskan låter fuuuult!

Alltså, folk som pratar denna ruggiga dialekt borde faktiskt inte få jobba som reportrar, på TV och dylikt. Det låter så fult när dom pratar med sina vidriga långt-bak-i-halsen rullandes "R" att tårna verkligen krullar sig på en. Jag skulle tex aldrig kunna dejta eller ens kunna falla för en kille som pratade så illa, hur perfekt han än var på alla andra sätt. Lyssnade tex på ett klipp på Aftonbladets websida om några mystiska isringar som hittats i North Dakota, USA och den svenska reportern pratade med denna äckliga dialekt och jag höll på att spy. Det sättet hon sa "isringar" på...uuuääää! Ni skåningar, kan ni för attans inte lära er prata ordentligt! Eller bara överföra hela landskapet Malmö till Danmark, så får dom dras med era pinsamheter. Jag tycker inte Sverige behöver Malmö alls. Och man skäms ju för dessa "svenskar", det är olidligt. Det är även illa ställt med andra dialekter också, som göteborskan och dalmål och norrländska, men skånskan tar alla pris. Det låter ju som dom är gravt svagbegåvade. Så osexigt som det bara kan bli! Skäms på er! :(

• Svar på tråden Fy fan vad skånskan låter fuuuult!
  • Anonym (Normal)
    Anonym (Jet) skrev 2013-11-30 00:46:25 följande:
    Färdigrapad?

Usch, kan tänka mig hur det hade låtit om du sa detta högt...fy för den lede...? :(
  • Anonym (Annan ort)

Inte bara att den låter fuuult... det finns inget värre än dryga skåningar som tycker sig stå över allt och alla. Har inte hört någonstans i Sverige att någon egentligen gillar skåningar! Å andra sidan skulle väl dem egentligen varit danskar

• bängolle

Det låter som du är lite förtröden. Avundsjuk för er svagbegåvade norrlänningar.

• Anonym (huh)

Du mår inte så bra, va?

• Anonym (Normal)
    bängolle skrev 2013-11-30 01:20:48 följande:
    Det låter som du är lite förtröden. Avundsjuk för er svagbegåvade norrlänningar.

Men hur begåvad är du själv när du inte kan läsa vad jag även skrev om just norrlänningar...? Haha! Är du skåning? Själv är jag från den normala staden; Stockholm. Och pratar normalt med riktigt uttal och vet hur man säger "R" på rätt sätt.
  • Anonym (Normal)
    Anonym (Annan ort) skrev 2013-11-30 00:49:56 följande:
    Inte bara att den låter fuuult... det finns inget värre än dryga skåningar som tycker sig stå över allt och alla. Har inte hört någonstans i Sverige att någon egentligen gillar skåningar! Å andra sidan skulle väl dem egentligen varit danskar

• MuppinCowboy

Dryghet sitter inte i dialekten {#emotions_dlg.djavulsk}

• Anonym (Rrrrr)
    Anonym (Annan ort) skrev 2013-11-30 00:49:56 följande:

Tyvärr kom de ju en dum Fjollträskare o tog oss från vårt modersland.... de får vi lida för nu med er dryga och inskränkta (med rullande RRRR) attityd....

*lämnar sandlådan*

• s0me1ne

Tycker TS kan skriva en motion om att bryta freden vid Brömsebro och åtebörda skånelandskapen till Danmark så löses problemet utan att någon får lida. :)

Finner det trevligt med olika dialekter i tv, visar på mångfald och motverkar centraliseringen av landet. Bara bra om Dialekterna frodas och växer, istället för att alla pratar ekensnack. :)

För övrigt är en rapporter som pratar skånska inte svensk, utan skånsk, hur pinsamt det än är att en skåning förnedrar sig genom att bo i stockholm och jobbar på en blaska.

Svar på tråden Fy fan vad skånskan låter fuuuult!