MA v10 :-(
I onsdags (27/11) så skulle jag och min man till mvc för tidigt ultraljud och se vår bebis, men ist säger läkaren "tyvärr så ser jag ingen bebis, du har haft en abnormal graviditet och bör skrapas". Hela världen rasade! Jag är 23 och min man 25, vi har ett friskt barn sen innan, varför ska detta hända?
Allt snurrade, man var ledsen, arg, matt och chockad. Det var ju inte de vi väntade oss på ultraljudet, vi ville ju se vår bebis och ist så ligger man på operationsbordet ett dygn senare för att den inte levde i en vanlig graviditet så ska hormonnivån ligga högst på 50-80 000 sen sakta men säkert sjunka, men min låg på 139 000 när vi testade mig. Och jag mådde ju så dåligt att jag höll på att dö, som en magsjuka i 2 veckor. Dagen efter så bar det av till sjukhuset för operation, vet inte hur många tusen känslor jag hade. Men allt gick fort iaf, från att vi kom dit tills att jag var klar så tog de 6h. Allt var lyckat och läkaren fick bort all. Sen måste jag lämna blodprov varje vecka för att se att hormonnivån går ner och ska även röntgas för att kolla att allt är ok. Läkaren sa även att jag inte får bli gravid igen förrens efter 6 månader, någon mer som fått den ordinationen att vänta så länge?
Fler yngre som råkat ut för detta? Hur ska man våga bli gravid igen?