Inget händer...
Jag är 25 och min sambo är 30 och vi har försökt i 1 år och 2 månader nu men inget händer.
Inte ens ett missfall har det blivit. Jag har testat med ägglossningsstickor i ca 6 månader och de visar positivt runt dag 14 och 15 varje månad (får alltid starkt positivt 2 dagar i rad). Sedan tar det mellan 13 och 14 dagar tills den där j*vla mensen kommer varje månad. Men cykel är på ca 27-30 dagar. Jag har gjort en abort när jag var 14 år. Därefter började jag med p-piller och har även använt p-spruta i 2 år tills för ca 4-5 år sedan.
Jag vet att många försökt längre men jag blir tokig på det här! Nått kan väl iaf hända kan man tycka..
Vi har nu tagit kontakt med fertilitetskliniken och fick remisser hemskickade för att jag skulle ta blodprover och min sambo skulle ta spermaprov innan första besöket.
Jag tog mina prover för ca 1 1/2 vecka sedan och sambon ska iväg 11/12 för sitt spermaprov.
När de fått in provsvaren så skulle de kalla oss till en första träff.
Är det någon som vet ungefär hur lång tid det tar för dom att få svar på spermaprovet?
Trodde som så många andra att det skulle gå ganska snabbt att bli gravid men icke :(