• Anonym (Lesssssssss)

Utslag som kliar, händer + fötter! BILD ! Hjälp

Det kliar som och är små röda prickar på händer och fötter. Utslagen klådan, är på sidan runt om fötterna och i handflatorna. Handflatorna har börja flagna lite. Jag har prövat smörja med hydrokortison vilket ej hjälpte. Har smort med olika mjukgörande utan resultat samt med dactacort (stavning?)
    Men det hjälper ej! :( Vad kan det vara? och hur ska jag få bort klådan?

fot

Hand

Blöta p.ga att jag just tvättat händerna ! :)

• Svar på tråden Utslag som kliar, händer + fötter! BILD ! Hjälp
  • strojes

Det skulle kunna vara nässelfeber. Min äldsta har haft det och vi fick rådet att ge clarityn i flytande form.

• ApanApansson

Allergi mot något?

• Anonym (Lesssssssss)

Ok. Jag har haft detta i ca 2-2.5 v =/

• Grannen

Lightfish, syftar du på leverpåverkan så ger det inga utslag bara klåda.

• Anonym (Kim)

Jag fick små röda prickar som kliade när jag hade skabb men då var det mest på handlederna och fotlederna och sedan resten av kroppen. Fast det kliade i handflatorna också. Det kliade mest på kvällen och natten när jag låg i sängen under täcket.

• lightfish
    Grannen skrev 2013-11-30 17:43:12 följande:

Lightfish, syftar du på leverpåverkan så ger det inga utslag bara klåda.

Det kan det visst göra då jag haft det.
  • Anonym (scratchy)

Jag tror att det kan vara ppp, hade det förra året. Väldigt irriterande men med stark kortison (och starka smärtlindrande några dagar) gick det över inom en vecka. Ring vc och be om remiss till hud. Hoppas att du mår bättre snart

• Linda 23

Tänker också hepatos om du är gravid.

♥Tindra -03 Elias -06 Emma -07 Emil-10♥
  • Anonym (scratchy)

Googlade ppp själv nu och det ser ju rätt dystert ut, de sa visserligen på hud att de inte trodde att det var ppp men på vc trodde man det. På hud förstod man inte vad det kunde vara och ville att jag skulle återkomma om det blossade upp igen så att de fick se det i ett tidigare stadie. Behandlingen blev den samma dock, prickarna övergick i blåsor och sedan försvann de efter behandling som jag nämner ovan. Måste dock säga att jag sedan dess har en lätt kliande känsla i ffa handflatorna ganska ofta. Det känns som precis innan det bröt ut men har ännu inte (som tur är) brutit ut igen. Mina prickar såg ut som dina från vad jag kan se på bilderna, sedan blåsor och flagnad hud. Hoppas att du får bra hjälp snart!

Svar på tråden Utslag som kliar, händer + fötter! BILD ! Hjälp