• Sophie13

6 månaders som aldrig vill sova

Ja, hur gör man? Under dagarna sover hon i snitt 1-1,5h sammanlagt och nätterna är rätt struliga de med. Hur mycket sover era 6-månaders på dagen? De säger ju att de små får så mycket sömn de behöver men man börjar ju undra..

• Svar på tråden 6 månaders som aldrig vill sova
  • Natulcien

Vår son sov också 1-1,5 tim på dagen. Alltid 30 min per sovpass. Så 2 eller 3 pass á 30 min.

• Maaalin86

Min son är likadan, han är snart 8 månader o har jämt sovit väldigt lite, 20-30 min 2-3 ggr per dag. O han har aldrig hittills sovit en hel natt...

• Sophie13

Tack för era svar. Ja, igår var hon vaken mellan 06 och 21 och däremellan blev det ett pass på 1h och 2st på 20 min. Känns ju väldigt lite men men.. Verkar ju inte vara helt ovanligt. Förhoppningsvis blir väl nätterna bättre så småningom så orkar man dagarna lite bättre..

• Maaalin86

Ja, jag håller med. Det känns väldigt lite. Min son är så fruktansvärt energisk dessutom, är igång precis hela tiden. Har fått lägga till ett mål mat till för att försäkra mig om att han inte bränner alla kalorier så som han röjer runt :) ska bli sååå skönt när dagen kommer då han sover hela natten!

Svar på tråden 6 månaders som aldrig vill sova