• Anonym (ska bara...)

Behöver skriva (läs gnälla) av mig..

SEN kan jag ta itu med det på ett konstruktivt och ickegnällande sätt.

Maken har ett barn som vi har helgumgänge med (pga avstånd och också ovilja från makens håll att ha mer) Det fungerar bra, men som så många andra har det så har jag det så att maken mycket gärna lämnar över ansvaret till mig.
    Visst ansvar har jag inget emot, absolut inte, men när jag och mitt barn måste ändra våra planer för att maken gjort egna utan att kolla med mig, då är det INTE ok.

Denna helg blev mer kaotisk än vanligt då makens jobb behövde honom hela lördagen (han kom hem vid 17.30 ungefär) detta var inget man kunde förutse och det blev akut så det säger jag inget om. MEN maken har då inte en tanke på att han kanske ska avstå från sin tävling på söndagen? För mig vore det självklart ÄVEN fast det ÄR sista tävlingen i serien och han ligger bra till.

Särskilt som att föra gången barnet var här så hade han kurs hela lördagen. Mitt barn får stå tillbaka så många ggr, först för sitt stora syskon som har ett funktionshinder och nu för hans barn. Det är inte ok!

Jag har medvetet gjort så att barnen är hos sin pappa olika helger för att de båda ska få egentid med vardera föräldern (några helger åker de dock båda till sin pappa) mest då för mitt barn som inte har funktionshinder, för att hon ska få tid med mig, vara prio ett då och då.

Detta fanns innan maken kom in i bilden så det är inget som är en överraskning för honom och han var ok med det.
    Dessutom kan vi inte ens åka nånstans för min bil har bara sommardäck på och ja jag kan byta själv, men då han har sagt att han ska göra det så har jag inte gjort det. (Behöver den inte varje dag till jobbet) Att byta däck och ta hand om hans barn finns inte på världskartan då vi inte har en egen tomt att göra det på = bilar omkring som hans barn glatt springer ut framför om man inte är med hela tiden.

Dessutom, när jag nu är igång och gnäller så sköter han inte sin del av hushållsarbetet, så det ska jag också ta upp

Tack för mig, känn er välkomna att gnälla av er om ni behöver.

• Svar på tråden Behöver skriva (läs gnälla) av mig..
  • Anonym (signe)

Spontana första tanke är att klart han måste delta i sin tävling om han ligger bra till och det är den sista för säsongen. Däremot kanske hans barn inte skullel behöva komma en sådan helg när pappa inte ALLS har tid med honom.

• Anonym (ska bara...)
    Anonym (signe) skrev 2013-12-01 09:03:41 följande:

Spontana första tanke är att klart han måste delta i sin tävling om han ligger bra till och det är den sista för säsongen. Däremot kanske hans barn inte skullel behöva komma en sådan helg när pappa inte ALLS har tid med honom.

Mamman byter ICKE helger, inte på några villkors vis. Om pappan så låg på intensiven skulle hon vara vansinnig och skriva att han skiter i sitt barn på facebook. Det skiter ju vi i rätt mycket, vad hon skriver där och vad som är sant är så vitt skilda grejor så inte ens hennes vänner tror henne längre. Men det är läget iaf.

Jo, visst kan jag tycka att han ska delta i tävlingen, men JAG vill inte tvingas bryta löftet till mitt barn IGEN för att han har barn.
    Det är dessutom sista tävlingen för säsongen i den här serien, det finns ett par till han deltar i samt ett gäng 'lösa' tävlingar som 'är bra som träning'. Bryr mig inte i att han har en hobby, men jag vill inte att mitt liv ska påverkas till det sämre hela tiden för att han ska få göra sitt. Och det är så det känns nu. Hade jag velat ha livet med småbarn hade jag sagt till honom när vi träffades att han får välja: Skaffa barn med mig eller hitta sig en annan.
    Som sagt, ta ansvar för hans barn har jag inget emot, men inte av tvång. Detta blir sista gången, händer något liknande igen får han avstå från sitt HAN har småbarn, inte jag. Mina är stora nu och han vill inte ha fler, han har som sagt aldrig velat ha barn. Visserligen har han sagt att om jag verkligen vill, så skaffar vi ett, men jag vet ju hur det är redan nu när han har helgumgänge med sitt barn, JAG blir ensam med hans barn och denna gång blev droppen som kom bägaren att rinna över. Skulle vi ha ett gemensamt blir jag ensam om ansvaret även med det barnet och det vill jag inte.
  • Chichi
    Anonym (signe) skrev 2013-12-01 09:03:41 följande:

Så gick mina tankar med, man hoppar inte bara av tävlingar i sista stund om man inte är sjuk
  • Ess

Jag hade sagt åt honom att köra hem barnet.
    Vem av er två är det egentligen som insisterar på umgänge? Jag tänker nu på att han inte har intresse för barnet.
    Man har ju läst trådar ibland av kvinnor som tycker att barnet har rätt till sin pappa och jobbar för att de ska få igång ett umgänge. MEN det slutar med att det är hon som sitter med umgänget när han lever som vanligt.

Så länge han inte själv har intresse för barnet eller umgänget, så tycker jag inte att barnet ska komma. Sen får ju mamman skriva vad hon vill. Hon är ju själv lika skyldig till att skaffa barn med en som inte är intresserad.

• nymedlem

Vad är det för tävling? Kan han inte ta med sig sitt barn dit? Hur hade han gjort om han varit ensamstående?

Att mamman inte vill byta helger kan man inte säga något om, det kan finnas många anledningar till det. Hon har inte mycket barnfri tid och är förmodligen väldigt uppbokad den lilla tid hon har. Detta kom ju dessutom akut och oväntat.

Kan ni inte åka hela familjen på den där tävlingen som en utflykt?

• Anonym (ska bara...)
    Ess skrev 2013-12-01 10:05:18 följande:
    Jag hade sagt åt honom att köra hem barnet.
    Vem av er två är det egentligen som insisterar på umgänge? Jag tänker nu på att han inte har intresse för barnet.
    Man har ju läst trådar ibland av kvinnor som tycker att barnet har rätt till sin pappa och jobbar för att de ska få igång ett umgänge. MEN det slutar med att det är hon som sitter med umgänget när han lever som vanligt.

Så länge han inte själv har intresse för barnet eller umgänget, så tycker jag inte att barnet ska komma. Sen får ju mamman skriva vad hon vill. Hon är ju själv lika skyldig till att skaffa barn med en som inte är intresserad.
    Det är en bit till tävlingen men det hade ju varit ett alternativ haha. Jag kan se framför mig mammans min kl 6 på morgonen (om hon ens vore hemma då) när pappan står med en trött son i famnen utanför dörren

Mitt fel att umgänget är faktiskt. Han var tveksam men det har gått bättre och bättre i takt med att barnet blivit äldre, men nu har det.. Fallerat igen kan man säga. Jag är den som är 'arbetsledare', som säger nu är det dags för utelek osv, för han har det inte i sig så att säga, min man, att själv komma på sånt. Det har jag inget emot, jag behöver ju inte ansvara för det mer än att säga till.
    det är ditåt det lutar, att han får skippa umgänget om han inte är intresserad, min bägare rann över idag.

• Anonym (ska bara...)
    nymedlem skrev 2013-12-01 10:17:24 följande:
    Vad är det för tävling? Kan han inte ta med sig sitt barn dit? Hur hade han gjort om han varit ensamstående?

Att mamman inte vill byta helger kan man inte säga något om, det kan finnas många anledningar till det. Hon har inte mycket barnfri tid och är förmodligen väldigt uppbokad den lilla tid hon har. Detta kom ju dessutom akut och oväntat.

Kan ni inte åka hela familjen på den där tävlingen som en utflykt?
    Det går inte att ha barn med dit som inte kan ta hand om sig själv.
    Mamman har kontaktfamilj så hon har barnet ganska lite själv, men jag säger inget om att hon inte vill byta, vi har ju bestämt det umgänge som är och då måste man ju inte byta även om det är att föredra att alla inblandade kan vara lite flexibla. Att jag skrev så var för att förklara varför vi inte styrde om umgänget denna helg när det nu blev som det blev. (Dock lördagen som sagt var ju hux flux när barnet redan var här så det var inget vi styrde över).

Jo, vi hade kunnat åka alla, tävlingen innebär dock att gå från ett ställe i skogen, se på när de utför momentet, gå till nästa, titta på igen osv så hade garanterat inte mitt barn velat följa med kl 6 på morgonen och eftersom jag hade planer med mitt barn idag att åka och handla julklappar så ville vi ju göra det. Det skulle vi gjort igår, men det blev ju inställt pga det som  hände med makens jobb, men det blir inställt idag med pga makens oförmåga att prioritera.
    Dock sa  han att vi alla kan åka, jag kommer hem så fort jag kan. Men jaa.. affären som vi ska till stänger kl 14. Han är här TIDIGAST kl 13, det tar 40 min att åka till orten där affärerna är... PLUS att barnets mamma blir skitarg om barnet kommer hem senare än 15 på söndagen. Vilket gör ekvationen omöjlig. Men han inser inte det uppenbarligen.
    (För att göra mamman sur vill han inte det är ju jobbigt ju...) Men, han får som sagt välja nu, sköta sitt umgänge medinställningen att han har huvudansvaret, jag finns där när jag vill och kan.
  • Anonym (Que)
    Anonym (ska bara...) skrev 2013-12-01 09:10:43 följande:
    Mamman byter ICKE helger, inte på några villkors vis. Om pappan så låg på intensiven skulle hon vara vansinnig och skriva att han skiter i sitt barn på facebook. Det skiter ju vi i rätt mycket, vad hon skriver där och vad som är sant är så vitt skilda grejor så inte ens hennes vänner tror henne längre. Men det är läget iaf.

Jo, visst kan jag tycka att han ska delta i tävlingen, men JAG vill inte tvingas bryta löftet till mitt barn IGEN för att han har barn.
    Det är dessutom sista tävlingen för säsongen i den här serien, det finns ett par till han deltar i samt ett gäng 'lösa' tävlingar som 'är bra som träning'. Bryr mig inte i att han har en hobby, men jag vill inte att mitt liv ska påverkas till det sämre hela tiden för att han ska få göra sitt. Och det är så det känns nu. Hade jag velat ha livet med småbarn hade jag sagt till honom när vi träffades att han får välja: Skaffa barn med mig eller hitta sig en annan.
    Som sagt, ta ansvar för hans barn har jag inget emot, men inte av tvång. Detta blir sista gången, händer något liknande igen får han avstå från sitt HAN har småbarn, inte jag. Mina är stora nu och han vill inte ha fler, han har som sagt aldrig velat ha barn. Visserligen har han sagt att om jag verkligen vill, så skaffar vi ett, men jag vet ju hur det är redan nu när han har helgumgänge med sitt barn, JAG blir ensam med hans barn och denna gång blev droppen som kom bägaren att rinna över. Skulle vi ha ett gemensamt blir jag ensam om ansvaret även med det barnet och det vill jag inte.
    Men enligt vad du själv skriver så har mamman rätt. Pappan skiter i sitt barn.
  • ica
    Anonym (ska bara...) skrev 2013-12-01 09:10:43 följande:

Men hur föräldrarna löser sitt barns omhändertagande rör inte dig. Det är enbart deras sak att hantera.
  • Anonym (b)

Förstår till fullo att du behöver gnälla av dig ts, och tror du kommer fixa det här på ett bra och konstruktivt sätt.
    Så keep on gnälling du, tills du känner att du är redo att ta dig karln. Glad

Svar på tråden Behöver skriva (läs gnälla) av mig..