• M i l l a n

Någon som bor i Tumba?

Hej! Finns det någon som bor i Tumba och kan berätta mer om hur det är att bo där? Vi kanske flyttar till ett kedjehus på Vindfällevägen.
    Är det lugnt i dom krokarna? Vilka förskolor skolor finns det och är dom bra?
    Vad finns i området? Mataffärer, bad etc...
    Bra och dåligt med området?

Tacksam för alla svar! :)

• Svar på tråden Någon som bor i Tumba?
  • Tinnys

Det verkar ligga i storvreten så inget jättekul ställe. Skolan som ligger i storvreten är inte bra. Men de skolor som ligger i närheten , björkhaga och tuna tex är inge vidare de heller.

• M i l l a n

Det var mina farhågor tyvärr. :( Huset var jättebra, men kände mig osäker på området.

• oktoberbarn2012

Jag är ifrån Tumba. Mina föräldrar bor kvar fär. Jag vill INTE att mina barn ska växa upp där!

Finns mycket skit där.

• M i l l a n

Okej! Ibland så är ju områden bättre än sitt rykte. Huset kändes så rätt så jag hoppades att någon hade nåt positivt att säga om området.

@Oktoberbarn2012: Kan du konkret säga vad som inte är bra?

• M i l l a n

Hade hoppats lite att Nyfiken Gul skulle se den här tråden. Vad jag läst tidigare så har hen bott eller bor i Storvreten och kunde ge mig lite mer relevant information.

• oktoberbarn2012

mycket droger, gäng och restaurangen (gamla tbs) har skottlossning och bråk väldigt ofta.

Smågangsters som hänger i centrum och hotar m.m

• en blind vän

Hej
    Bott där I fyra år med sambo. Hennes barn gick I Broängsskolan

Förskoleklass – skolår 9
    Jag fick den uppfattningen att det var en bra skola.
    Jag själv trivdes I Tumba/skäcklinge väldigt bra. Bor nu I norra botkyrka. Storvretsbadet är trevligt , har varit där flera ganger med barnen. Nedanför backen ligger  Willys. Billigt att handla där. Kommunikationer till stan är bra.
    Jag har inte upplevt allt det negative som andra skriver.

• oktoberbarn2012

Jag bodde där i 19 år

• M i l l a n
    en blind vän skrev 2013-12-04 09:23:49 följande:

Hej
    Bott där I fyra år med sambo. Hennes barn gick I Broängsskolan

Förskoleklass ? skolår 9
    Jag fick den uppfattningen att det var en bra skola.
    Jag själv trivdes I Tumba/skäcklinge väldigt bra. Bor nu I norra botkyrka. Storvretsbadet är trevligt , har varit där flera ganger med barnen. Nedanför backen ligger  Willys. Billigt att handla där. Kommunikationer till stan är bra.
    Jag har inte upplevt allt det negative som andra skriver.

Ok! Men bodde du i Storvreten då? Broängsskolan känns lite långt bort om man bor där. Ja det var en trevlig överraskning att det låg ett badhus där.

Sen verkar Tumba ha gott om affärer. Är det fortfarande lika mycket förseningar med pendeltåget som det var förut?

Berätta gärna mer om du kommer på något.
  • M i l l a n
    oktoberbarn2012 skrev 2013-12-04 09:09:51 följande:

mycket droger, gäng och restaurangen (gamla tbs) har skottlossning och bråk väldigt ofta.

Smågangsters som hänger i centrum och hotar m.m

Är det mer än andra förorter menar du? Tycker det känns som det är vardagsmat i många förorter, men även i stan.

Storvreten är alltså väldigt stökigt kvällstid? Eller är det koncentrerat kring Tumba centrum?
  • en blind vän
    M i l l a n skrev 2013-12-04 17:35:57 följande:
    Ok! Men bodde du i Storvreten då? Broängsskolan känns lite långt bort om man bor där. Ja det var en trevlig överraskning att det låg ett badhus där.
    Sen verkar Tumba ha gott om affärer. Är det fortfarande lika mycket förseningar med pendeltåget som det var förut?
    Berätta gärna mer om du kommer på något.

Hej Jag bodde bakom storvreten. Det heter skäcklinge. Flyttade därifrån för en månad sedan. Då jag inte hängt så mycket I centrum kan jag inte svara på hur mycket kriminalitet som finns. Men hemförsäkringspremien är ju ett direct mått på kriminaliteten I området. Tex min bilförsäkring höjdes med 500kr/år när jag flyttade från villa till BRF I norra botkyrka. Tågförseningar lider ju hela SL av . men det finns ju en direktbuss till Fridhemsplan på morgon ock kväll. Bredvid badhuset är det en storlekpark. Kolla google maps.. Broängsskolan är 3-4 busshållplatser från storvreten. Det är bra cykelvägar I området. Har cyklat dom alla.
Svar på tråden Någon som bor i Tumba?