• MarieEllinorEmelie

Ont i benen på natten.

Är idag i vecka 37+0. Har sen några dagar/en vecka haft ont i benen på nätterna. Jag har på dagarna ont i höft/bäcken och på natten är det som om att det sprider sig ända ner till över fötterna. Vad kan det bero på egentligen? Nån som varit med om samma sak?

Smärta, ont, benen, natten
  • Svar på tråden Ont i benen på natten.
  • Emelius

Jag har samma sak sedan 2 månader tillbaka, är nu i vecka 38+1. Har alltid misstänkt att det har med foglossningen att göra men jag vet faktiskt inte varför det strålar ner i benen. Skönt är det INTE iaf... :/

• MarieEllinorEmelie

Det är kanske inte så ovanligt som jag trodde då. Usch nä det är verkligen inte skönt.

Inatt hade jag knappt ont i benen dock. Sprang runt som en galning hela dagen igår så kanske var jag så pass uppmjukad i kroppen att den inte hann stelna till inatt, hehe. Får se hur det blir denna natten som kommer.

• Skogsälva74

Är i v. 31+6 och har också haft problem med detta sista tiden. Brukar ha ont främst i ena höften, och det är oftast även det benet som gör ont.

• MarieEllinorEmelie
    Skogsälva74 skrev 2013-12-02 14:23:52 följande:
    Är i v. 31+6 och har också haft problem med detta sista tiden. Brukar ha ont främst i ena höften, och det är oftast även det benet som gör ont.

Hoppas du slipper det snart. Du har ju ändå några veckor kvar till bf. Inget kul alls med massa krämpor!
  • Emelius

För mig började det med att jag fick ont i höften på den sidan jag låg på. Vände mig om när jag vaknade av det och somnade för att sedan vakna att jag hade ont på den sidan istället. Att det strålar ner i benen och gör ont på bägge sidor oavsett hur jag ligger började för ca 3 veckor sen

• yoghurt01

Är i vecka 35 och vaknar nästan varje natt p.g.a. benvärk. Min yoga lärare sa att det kan bero på B12 brist så nu blir det yoghurt innan läggdags, hoppas det hjälper. ..

• MarieEllinorEmelie
    yoghurt01 skrev 2013-12-02 22:31:36 följande:
    Är i vecka 35 och vaknar nästan varje natt p.g.a. benvärk. Min yoga lärare sa att det kan bero på B12 brist så nu blir det yoghurt innan läggdags, hoppas det hjälper. ..

Intressant att det kan va B12 som ställer till det. Får testa det också och se om det hjälper. Tack för tipset :)
  • MarieEllinorEmelie

Hade en smärtfri natt igår. Men vaknade idag upp med onda ben igen. Tror att det beror lite på hur länge jag ligger på samma sida. Belastningen blir ganska hög på ena sidan ju om man ligger länge utan att vända på sig. Speciellt nu med all extra vikt man dragit på sig.

Lite svårt att vända på sig regelbundet när man sover bara. Tänker inte ställa alarm stup i kvarten bara för det. Då sover jag hellre mer och har lite mer ont.

Svar på tråden Ont i benen på natten.