Tonåring som vägrar sköta skolan. Hjälp!!!
Jag hoppas ni kan ge mig råd. Min dotter är 14 och hon struntar helt enkelt i allt. Skolan går hon till men kommer ofta sent till lektioner och struntar helt i läxorna. Vi har försökt med allt känns det som. Men ingenting som gett resultat. Skolan har ställt upp med samtal och olika åtgärder för att trigga henne. Hon lovar att bättra sig men inget händer. Vi står helt rådlösa nu. Vänner kläder, smink och internet är det enda som är viktigt för henne. Kan tillägga att hon inte är ute sent och festar och liknande. Hon är skötsam på det sättet. Hon är också väldigt duktig och intelligent så det är frustrerande att se hur hon slösar bort skoltiden. Vad/hur kan vi få henne att förstå hur det påverkar hennes framtid. Vi har haft utegångsförbud, internetförbud, mobilförbud, indragen veckpeng. Men också försökt uppmuntra med alla medel, som pengar, resor, saker, och verkligen gett tid att sitta ner med henne och prata, försökt ge mer tid och kärlek. Men inget fungerar. Hon säger att det är hennes problem att vi inte har med det att göra. Hjälp!!!!!!!!