• Anonym (stark, svag)

ingen abort!

idag går jag in i vecka 7+0 och hade en bokad abort tid kl 8.....hela min omgivning har tryckt för abort och jag har väl lovat att göra det, varit ledsen, panikslagen och hela kroppen har skrikit NEJ!!!

jag gick upp till mottagningen, bm la fram tabletten och förklarade allt igen och jag sa -nej jag klarar det inte!!!!

jag lever idag med min man, vi har inte haft det så bra sista åren och har även haft öppet förhållande, har 3 underbara barn ihop

det är en annan man som är pappa till barnet, en man som jag verkligen älskar, han har många problem i sitt liv med ett ex som bråkar, bodelning, vårdnadstvist och ekonomiskt ja i princip ALLT!!!

han vill ha barnet men sagt att han inte orkar och det var för hans skull jag skulle gjort aborten

OCH NU STÅR JAG HÄR HELT ENSAM, STARK? SVAG? HAR JAG GJORT RÄTT`?

jag känner att jag gjort rätt men samtidigt så ledsen att jag tvingats såra alla andra runt mig

• Svar på tråden ingen abort!
  • Anonym (kurator)

mitt tips är att ta kontakt med en kurator/psykolog och prata igenom allt.
    En abort är inget som ska göras bara för att alla andra vill men måste även fundera på vad som känns rätt med tanke på barnet och dig.
    det går att lösa, hjälp finns att få.

• Anonym (stark, svag)

har fått kurator stöd, tyvärr ingen förändring

• CuteBunny

Det är din kropp och du har rätt att bestämma vad du vill. Pappan och övriga i er familj har ingen rätt att bestämma att du måste göra en abort. Gör så som du själv känner. Tänk över det noga för när det väl är gjort så kan du inte ändra dej.

• persikofjaril

Det är din kropp så det är ju bara du som kan fatta ett beslut om du ska göra abort eller inte. Jag kan nog tycka att eftersom du känner att du fattat rätt beslut, så är det nog rätt beslut. Gör det som känns bäst för dig och strunta i omgivningens reaktioner. Snart har du en liten bebis, ett litet underverk Hjärta, att ta hand om, och förhoppningsvis kommer folk i din omgivning ändra sig då

• Anonym (lyssna på)
    Anonym (stark, svag) skrev 2013-12-02 09:39:28 följande:
    idag går jag in i vecka 7+0 och hade en bokad abort tid kl 8.....hela min omgivning har tryckt för abort och jag har väl lovat att göra det, varit ledsen, panikslagen och hela kroppen har skrikit NEJ!!!

jag gick upp till mottagningen, bm la fram tabletten och förklarade allt igen och jag sa -nej jag klarar det inte!!!!

jag lever idag med min man, vi har inte haft det så bra sista åren och har även haft öppet förhållande, har 3 underbara barn ihop

det är en annan man som är pappa till barnet, en man som jag verkligen älskar, han har många problem i sitt liv med ett ex som bråkar, bodelning, vårdnadstvist och ekonomiskt ja i princip ALLT!!!

han vill ha barnet men sagt att han inte orkar och det var för hans skull jag skulle gjort aborten

OCH NU STÅR JAG HÄR HELT ENSAM, STARK? SVAG? HAR JAG GJORT RÄTT`?

jag känner att jag gjort rätt men samtidigt så ledsen att jag tvingats såra alla andra runt mig
    Du har gjort rätt. Du ska alltid lyssna till ditt hjärta och din kropp. Det du vill ska du göra. 

Jag hade bokat en abort i våras då jag blev gravid med en man som jag inte älskade. Jag har även sambo. Men jag avbokade aborten, för jag kunde inte göra det verkligen. 

Allt har ordnat sig och jag och min sambo är fortfarande med varandra. Nu föder jag om 7 dagar.
Svar på tråden ingen abort!