• Anonym (Drogrädd..)

Bonusen tar droger, onödig oro?

Jag har en bonuskille på 20år.
    Men pappan har jag tre småbarn.

Jag å storkillen har alltid haft en bra relation. Han har varit bra med dom små och tack vare honom kunde jag hoppa in lite extra på jobbet under min ledighet.
    Det har gått bra.

Men så för någon vecka sen kom det fram att storkillen varit hemma hos oss och tagit droger!!! :( :( :(

Nu ska jag snart börja jobba lite igen och det var planerat att storkillen skulle vara med småbarnen någon timme om dagen vid behov.
    Tex, om jag börjar tidigt tar han dom till dagis, eller hämtar dom någon gång.
    Nu vet jag inte hur jag ska bära mej åt..
    Jag är livrädd att de små ska få tag på droger!!!
    Han har verkligen haft droger i vårat hem!!
    Som det känns nu kommer jag inte våga lämna de små i samma rum med storkillen..
    Vem vet om han har något i ficka som trillar ur, eller om han gömt något på sitt rum som de små får tag på..
    När jag pratar med pappan säger han, ja det är hemskt om han nu gjort detta..
    OM han nu gjort detta?!?! Han har ju gjort det!!!!
    Pappan tycker att jag ska inte vara så orolig, storkillen skulle aldrig skada de små.
    Nej kanske inte skada dom med flit. Men en liten olycka händer ju så lätt..
    Tänk om det ligger droger i huset nu.. :(
    Eller är det som pappan säger att jag oroar mej i onödan...?

• Svar på tråden Bonusen tar droger, onödig oro?
  • Anonym (sara)

Tycker det beror på vilka droger det handlar om. Lite hasch hade jag inte brytt mig om, men tyngre saker än så hade gjort att jag inte litat på hans omdöme kring barnen längre.

• Anonym (?)

Hur vet du att han har tagit droger och vad har han tagit? Tradolan? Alkohol? Koffein? Alvedon?

• FruLiNi
    Anonym (?) skrev 2013-12-02 17:36:29 följande:
    Hur vet du att han har tagit droger och vad har han tagit? Tradolan? Alkohol? Koffein? Alvedon?
    Din jävla fjant.

TS säg till din man att du vill att ni sätter er ner tillsammans och pratar med killen. Hemma hos er är inte droger tillåtna och det borde han respektera. Sen kan man ju hoppas att han är ärlig också...
  • Anonym (Drogrädd..)

Han är skriven hos sin mamma och dit kom ett brev från polisen till honom.
    Mamman tvingade honom att visa brevet.
    Då erkände han att han blivit intagen för blodprov som visade positiva svar.

Han har rökt hasch.
    Men jag tycker, det är väl droger även det!

Tänk om det blir värre?
    Tänk om han tagit annat som han inte berättat?
    Han kan ju lika gärna få tag på värre saker också..

• Anonym (sara)
    Anonym (Drogrädd..) skrev 2013-12-02 17:42:02 följande:

Han är skriven hos sin mamma och dit kom ett brev från polisen till honom.
    Mamman tvingade honom att visa brevet.
    Då erkände han att han blivit intagen för blodprov som visade positiva svar.

Han har rökt hasch.
    Men jag tycker, det är väl droger även det!

Tänk om det blir värre?
    Tänk om han tagit annat som han inte berättat?
    Han kan ju lika gärna få tag på värre saker också..

Jo det är det visserligen, men i ärlighetens namn är alkohol en betydligt mer farlig "drog" än hasch. Så länge han inte röker på när han är hemma med barnen eller går runt med hasch i fickorna så är det nog ingen fara.
  • Anonym (Drogrädd..)
    FruLiNi skrev 2013-12-02 17:41:34 följande:
    Din jävla fjant.

TS säg till din man att du vill att ni sätter er ner tillsammans och pratar med killen. Hemma hos er är inte droger tillåtna och det borde han respektera. Sen kan man ju hoppas att han är ärlig också...

Vadå din jävla fjant?
    För att jag är orolig för mina barn?

Sen detta kom fram känns det som allt bara har stannat upp.
    Det är nog inte förrän igår jag började fundera på vad som verkligen hänt.

Men samtidigt är det så mycket som snurrat runt i skallen..
    Vilka droger har han verkligen tagit?!

Hade mina barn hållit på med hasch skulle jag verkligen känna oro.
    Men pappan kanske inte har riktigt landat ännu..

Mamman blev rasen och ville inte ha honom innanför väggarna hos sig.
    Dessutom har hon hittat en spruta som hon inte vet var den kommer ifrån eller vad den varit till..

Killen själv har inte visat sej speciellt mycket.
    Har nog varit hos sin tjej, tror vi..
    Han har inte velat svara helt ärligt på det.
    Varit svår att få tag på överhuvudtaget. 
  • ninjabebbe

Jag skulle inte oroa ihjäl mig för grabben, det var ju bara hasch.. Men visst, det är ju såklart nolltolerans när han är kring barnen, det ska ni göra klart för honom! Detsamma gäller givetvis er själva och alkohol..

• vampyria2

Hm jag är väldigt mycket emot droger men jag hade inte blivit allt för orolig över om nått av mina barn hade åkt dit för att ha rökt på, jag skulle ta ett samtal och säga att du vill veta hur mycket det rör sig om och att jag var orolig när det kom till små barnen och att jag ville ha ett löfte om att han aldrig gör det när han ska ha dem.

Sen skulle jag naturligtvis påpeka att droger är ingen bra väg och att jag hoppas att han har vett nog att inte falla dit och änvända skiten för ofta.

• Anonym (Drogrädd..)

Visst vad det än är alkohol/droger så ska det inte få vara i närheten av småbarn.

Jag är nog bara lite smått chockad över detta ännu så allt far runt nu.
    Iaf jag är orolig att det var/kan bli värre saker också..

Dessutom har man ju hört ryktesvägen att hans tjej har haft besvär med droger.
    Hur mycket man ska tro på det vet jag inte.
    Man tar ju ändå in informationen om henne :(

Vi har inte ens träffat hans tjej ännu!
    Mamman har träffat henne, enligt hennes utsago var det en riktig "gatflicka" som hon skäms över att hennes son träffat.
    Eftersom jag själv inte sett tjejen så ville jag först inte tro på mamman men funderingarna gick väl lite ändå.
    Vi har frågat killen om inte tjejen kan bli med och hälsa på så kanske dom kan umgås med våra småbarn.
    Som en liten övning inför den dagen dom själva ska ha egna barn..

Usch sicken soppa det varit de senaste veckorna... :(

• nymedlem

Om killen inte är helt nerknarkad tror jag nog att han har vett nog att inte röka på när han är med barnen?!

Vad menar mamman med att flickvännen är en "gatflicka"? Skulle ta det med en nypa salt tills man har sett henne själv.

• MuppinCowboy

Om killen vill kasta bort sitt liv r det hans val MEN självklart ska du inte acceptera att droger används eller förvaras i ert hem, jag hade också ställt mig tveksam till att låta honom ha ansvar över era barn - men det är ju du och pappan som ska ansvaret.

Så problemen är ju lätt att åtgärda däremot hade jag blivit orolig över pappans brist på reaktion, bryr han sig inte eller ursäktar han bara sonen för att det är hans barn? Oavsett vilket så hade jag blivit mer förbannad på pappan.

Svar på tråden Bonusen tar droger, onödig oro?