• modsey

Resetips Sicilien

Har varit i Sicilen och ska dit igen i juni nästa år och troligen hyra hus en timme från Palermo.
    Vi tänkte denna gång åka runt lite mer och lägger nog en vecka på en bilresa innan vi åker till huset.
    Någon som har bra hotelltips runt Etnaområdet?

Några små lite mer ovanligt mysiga/trevliga/otippade stopp och måsten eller andra roliga förslag.
    Vi reser med två förskolebarn.

• Svar på tråden Resetips Sicilien
  • momomo

Taormina
    Rolig kuriosa att Rune Andreasson fick sin inspiration där till miljön med kullarna där Bamse bor.

• modsey
    momomo skrev 2013-12-03 10:25:07 följande:
    Taormina
    Rolig kuriosa att Rune Andreasson fick sin inspiration där till miljön med kullarna där Bamse bor.
    ja dit har vi tänkt oss via inlandet tror jag från Palermo, alternativt runt kustvägen  norrvägen.
    Syracusa tror jag på vägen tillbaka till Palermo.
    Men är ute efter mer tips, gärna småpårlor som är lite okända!
  • lottizm

Spännande! Hur är priserna där? Boende, mat, bil? Funderar på semester och Sicilien lockar, pluggade med en kille från Taormina en gång ;)

• modsey
    lottizm skrev 2013-12-13 16:50:01 följande:
    Spännande! Hur är priserna där? Boende, mat, bil? Funderar på semester och Sicilien lockar, pluggade med en kille från Taormina en gång ;)
    maten är fantastisk såklart, lite billigare än norra Italien.
    Bil hyrde vi, pris ungefär som överallt i Europa. Men bilkörningen ganska tuff, till och med om man jämnför med övriga Italien!
  • modsey

Puffar lite medan jag kikar på hotell och resrutter!

Svar på tråden Resetips Sicilien