• MissDecember

Värk efter rotfyllning

Jag fick en kindtnd rotfylld innan jul och den blev aldrig ritkigt bra. Enligt tandläkaren såg allt bra ut och han har fyllt roten. Men den här tanden isar och reagerar på kyla/värme. Den ömmar också till och från, även om jag inte rör vid den. Någon mer som haft problem med en tand EFTER rotfyllning? Måste jag gå till tandläkaren igen eller hör detta till och kommer att fixa sig själv?

• Svar på tråden Värk efter rotfyllning
  • danni00

jag har haft problem med en tand som jag fick rot fyllt men problemet kom pga att jag gnislar tänder och den rotfyllda tanden har jag gnislat extra mycket på och därför reagerade tanden på kallt/varmt , när dom rotfyller tar dom nerv trådarna inne i tanden men du har yttre nerver kvar därför kan du fortfarande få ont i tanden,vet inte om du kanske gnisslar på tanden men om du gör det kan tand läkaren lätt slipa ner tanden så det lugnar sig......lycka till med tanden =)

• dessan59

hej, det har gått alldeles för långt tid sen du rotfyllde tanden. jag tycker att det låter som att du har fått en infektion i tanden, bultar det?. du ska genast ta kontakt med din tandläkare igen så du får penicillin. lycka till!!

Desíree

• MissDecember

Kan inte säga att det bultar precis. Det är mer det att jag känner av tanden hela tiden. Som en ihållande, men relativt svag smärta. Kan det vara som jag inbillar mig?

Svar på tråden Värk efter rotfyllning