Beställt kläder som inte kommit fram, men måste ändå betala fakturan?
Den 19/11 beställde jag kläder från en svensk webshop. Summan hamnade på 1271:- och jag tog det på faktura via Klarna.
Den 20/11 kom fakturan via mail med sista betaldatum 4/12.
På förmiddagen i fredags den 29/11 hade det fortfarnde inte kommit något paket så då ringer jag företaget och frågar om det är skickat. Jag vill ju liksom gärna kika på kläderna innan jag betalar dem, och de säger då att det är skickat den 20/11.
(någon dag innan jag ringde hämtade jag ett annat paket hos mitt Postombud, och då passade de på att kika om det andra hade kommit, men det fanns inget till mig där.)
Iaf, företaget verkade väldigt frågande ang paketet. Sa att det ju borde kommit fram och att de inte visste nåt annat om var det skulle ha tagit vägen.
Jag förutsatte att det skulle ha skickats som spårbar försändelse som man fick lösa ut, men tydligen var det inte det.
De skulle höra sig för ang paketet och återkomma, men jag hörde inget under fredagen eller hela måndagen igår, så sent på eftermiddagen ringde jag igen. Fortfarande verkar de väldigt svävande, och verka inte veta hur de ska hantera det här. Fakturan är framflyttad en vecka, men jag kan väl inte bli tvungen att betala den när inga varor har dykt upp, eller?
Usch, det här gör mig jättenervös och ledsen.
För säkerhets skulle kollade jag igen med mitt postombud om det kunde ha blivit liggandes där, men det finsn inget paket till mig, och på 13 dagar borde det ju ha kommit antingen till mig, eller tillbaka till företaget.
Vad ska jag göra?