• studentbruttan29

Vad äter ni till frukost - vardag som helg samt stressiga mornar?

Hej på er

Jag undrar vad ni äter till frukost? Vad för frukost på vardagarna, helgerna, när ni är skitstressade
    och bara måste få i er något? 

Jag har fastnat i en tråkig frukost-spiral av gröt, frukt, kaffe och juice. Någon enstaka gång gör jag
    scones på helgen.
    Sonen äter typ Risifrutti, havrefras, yoghurt, gröt och frukt. 

Detta är året runt och det är bara frukosten som jag anser är så himla tråkig, och samtidigt
    har jag inte all tid i världen när man ska till jobb och skola. 

Jag behöver hjälp och tips. Speciellt för vardags-frukosten men tips på
    helgfrukost tas också tacksamt emot.   {#emotions_dlg.flower}

/Lene

• Svar på tråden Vad äter ni till frukost - vardag som helg samt stressiga mornar?
  • CamillaSohlberg

Varför äter ni inget vanligt bröd från affären?

• studentbruttan29
    CamillaSohlberg skrev 2013-12-03 12:48:22 följande:
    Varför äter ni inget vanligt bröd från affären?
    Vi blir dåliga i magen av bröd. 
  • vanilla

A-fil med färsk frukt i är jättegott. Just nu smakar apelsinerna bra i filen, banan funkar året runt och till sommaren är det mums med färska jordgubbar i. Annan frukt du kan ha i är Nektarin, persika, melon (mindre bra) och kiwi.

• Fjärilslarv

Två smörgåsar med leverpastej och gurka på och så en liten skål med yoghurt och lite sylt i.
    på söndagarna brukar min man göra pannkakor =).

jag är väldigt sällan stressad på morgonen för jag prioriterar att kunna äta i lugn och ro.

ska jag med något tidigt morgontåg så tar jag med matsäck.

• Fjärilslarv

det är ganska mkt socker i risifrutti. jag tar naturell yoghurt och tillsätter lite sylt istället, just för att hålla koll på sockermängden hyffsat, kanske det kan vara ett alternativ?

• KarinIngrid

Lättyoghurt med musli och banan är min vanligaste vardagsfrukost.
    Och en kopp kaffe såklart!

Till helgen blir det oftast samma plus ett kokt ägg, och ibland bakar jag scones på morgonen på helgen när man har mer tid.

• CamillaSohlberg

Jaha ja då blir det ju verkligen begränsat , svårt

• T W

Vi äter heller aldrig bröd, men det finns ju SÅ mkt annat gott.. 

Ägg (stekta, kokta, äggröra, omelett...) & bacon
    Pannkaka (vanliga, amerikanska, filplättar, våfflor..)
    Fil eller yoghurt (eller kesella/kvarg) med flingor, müsli, frukt/bär eller liknande 
    Frukt/grönsaker (banan, äpple, citrusfrukter, avokado..) 
    Gröt (havregryn, mannagryn..) med tex kanel & socker, sylt, äpple, russin & nötter osv
    Smoothie
    Nötter
    Man kan göra egna "bars" ..smidigt att "slita med sig i farten"
    Har jag riktigt bråttom brukar jag blanda en shake. (ingen bantings-shake, utan tex med proteinpulver, kolhydrater, mjölk och ev lite frukt/bär/sylt eller liknande) 

Vissa saker tar ju längre än andra, men jag brukar försöka kliva upp lite tidigare just för att slippa stressa i mig..men dom dagarna då man har riktigt tajt om tid tycker jag en shake funkar jättebra speciellt om man slänger med någon frukt, lite nötter eller något sådant (som går att äta på vägen) så man får något att tugga på också.  

Jag tycker ofta att det räcker med att bara variera litegrann för att det ska kännas nytt och roligt..om man tex brukar äta gröt med kanel och socker så kan det (för mig) räcka med att slänga i lite russin, äpple och nötter för att det ska bli lite roligare. 

• hannis

Jag äter samma varje dag.

Kaffe
    Yoghurt med müsli
    Smörgås med ost
    Apelsinjuice

• Grande Rock

vardag         - kaffe & snus
    ledig dag    - snus utan kaffe   

The Devil Stole the Beat from the Lord
Svar på tråden Vad äter ni till frukost - vardag som helg samt stressiga mornar?