• lala 2

Någon som haft såna symtom o visa sig vara CANCER?

I slutet på juli fick jag en attans smärta över hela magen och ryggen höll ut till sent på kvällen då jag åkte in akut, hade svårt o dra in djupa andetag, varje gång ja gjorde det fick ja kraftig smärta.
    Väl inne på akutmottagningen fick jag smärtstillande i rumpan 2 st sådan och än idag är jag väldigt öm, kan inte springa eller leka med mina barn. Inget konstigt visade på proverna men dom misstänkte gallsten fick diklofen vid behov. Den kraftiga smärtan är borta men fortfarande kramper i magen gjorde ul visade inget konstigt.

Symtomen:
    yrsel
    förstoppad ( Ändrade avföringsvanor )
    Ingen hungerkänsla bara då o då
    Kraftig huvudvärk ofta
    Ont i ryggen varje dag
    Blödande tandkött
    Mensen kommer senare än vanligt 1 vecka försening
    Blå märken periodvis på benen 2-3 st.
    Trötthet

Va inne o tog blodprover och avföringsprov ( allt var okej) fick svar idag
    Förutom att läkaren sa att järnvärdet var under det normala att ja ska ta järntabletter o smärtstillande för magen!

Någon som har upplevt detta ? 

• Svar på tråden Någon som haft såna symtom o visa sig vara CANCER?
  • Kiwinna

Tycker inte du ska oroa dig. Du beskriver symtom från många olika delar av kroppen. Många av dem hör samman med gallsten. 2-3 st blåmärken på benen är absolut ingen fara, jag brukar ha 12-14 st stora som små under många år  som jag inte vet var de kommer ifrån. Har även varit till läkaren för detta men det var ingen fara. Huvudvärk, trötthet, ont i ryggen, försenad mens är tecken på stress som man naturligtvis blir när man går och tror att man har cancer. Järnbristen förklarar tandköttsblödningarna och huvudvärken. Men bra att du var och kollade upp dig så du slipper oroa dig! Kram

• lala 2

KIWINNASkrattande

Tusen tack för att du tog tid och svara, är verkligen tacksam för ditt lugna svar !!!!!
    Har varit orolig eftersom min bror på 24 år fick i somras bukcancer, därför blev man orolig

KRAM PÅ DIG MED!

• Kiwinna
    lala 2 skrev 2013-12-03 13:40:05 följande:
    KIWINNASkrattande

Tusen tack för att du tog tid och svara, är verkligen tacksam för ditt lugna svar !!!!!
    Har varit orolig eftersom min bror på 24 år fick i somras bukcancer, därför blev man orolig

KRAM PÅ DIG MED!
    Åh nej, beklagar verkligen!!! Hoppas att han får behandling så att han blir frisk och kry igen!!!

Det är ju en helt naturlig reaktion som anhöriga till en cancerdrabbad att man ställer sig frågan "kan detta drabba även mig?" Men du får tänka hur extremt liten sannolikheten att både du och din bror som är så unga skulle drabbas av cancer. Den är i princip obefintlig. Stor kram!
  • lala 2
    OskyldigTack så mycket :) Jo han har gått igenom en hel del men tackar gud varje dag att han mår bra !!!
    Min mamma hade bröstcancer, mormor bröstcancer, moster tumör så man blir faktiskt NOJJIG.....
    Tack för din omtanke {#emotions_dlg.flower} KRAM
Svar på tråden Någon som haft såna symtom o visa sig vara CANCER?