• Orolig flickvän

Läkare inom ADHD

Hej. Min pojkvän har ADHD och han har legat på en ganska hög dos och nu för 2 år sedan när han flyttade till ny ort så var medicingränsen lägre så han började trappas ner och han har haft det super jobbigt. Pågrund av nedtrappningen började han dricka desto mer och har nu ett alkohol beroende. Jag kan inte kalla det ett kraftigt alkoholberoende men fortsätter det så här kommer det snart bli. Han går på en beroende enhet och behandlas för sitt "missbruk" av adhd medicin. Han har nu träffat sin nya läkare och planen är att trappa ner på ytterligare 2 av hans mediciner, han ska trappa ner på concerta och även lyrica (som är livsavgörande för honom) utan den får han självmordstankar och skadar sig själv och mår jätte dåligt. Men hans läkare har nu gett honom 1 månad på sig att hitta en ny läkare innan han börjar trappa ner på hans medicin. Så nu kommer då min fråga. Är det någon här som själv har adhd eller har någon anhörig med adhd som kan tipsa och hjälpa min pojkvän. Alla ställen är intressanta. Hela Sverige är av intresse. Privat läkare är också av intresse. Vi behöver all hjälp vi kan få. Tack på förhand.

• Svar på tråden Läkare inom ADHD
  • EnLitenSvamp

Hade varit bra om du skrev vart ni bor men om jag ska utgå från att ni bor i huvudstaden så heter min ADHD utredare Michael Gubi (en känd person) och han är verksam i Huss kliniken som ligger mitt emot S:t Göran. Väntetiden var dessvärre 6 månader.

Be with a man who ruins your lipstick, not your mascara.
Svar på tråden Läkare inom ADHD