• Busungarna

    Min kropp har fått fnatt efter Pergotime. Orolig!

    Jag åt Pergotime de första dagarna i augusti. 3 veckor efter pergotimestarten fick jag lite blodblandade flytningar som varade i tre dagar. Sparsam mens eller nidis?! Hade gravsymtom men försökte att inte tänka på det så mycket. Vi kvinnor kan ju lätt intala oss en massa. 

    Men sen efter ytterligare 3 veckor började jag blöda. Rynkar på näsan Det varade i 6 (!!) veckor. 

    Va "ledig" 1-2 veckor, sen blödde jag i 1 vecka till.

    "Ledig" i 2 veckor och sen haft blödningar nu i 8 dagar. Ska in till gyn på torsdag för hon vill dels kolla så att allt är okej och ta blodprover på mig för att kolla mina hormonnivåer samt så ska sambon få göra ett spermaprov. 

    Jag har normalt sätt regelbunden mens, 28 dagar. Dock har jag ingen egen ägglossning så därför fick vi Pergotime. Nu är ju jag orolig att vi ska få ännu svårare för att bli gravida och för att det ska ta ännu längre tid.

  • Svar på tråden Min kropp har fått fnatt efter Pergotime. Orolig!
  • Fiamedbarn

    Pergotime sitter ju i längre en en månad, i alla fall över två månader. Jag fick starka ÄL-smärtor och andra månaden fick jag så otroligt ont i magen att jag fick åka ambulans till sjukhuset i samband med att jag fick min mens. Kommer aldrig att pröva pergotime igen!

    Nu kan jag inte säga att det fanns ett samband med mina akuta magsmärtor men jag har svårt att se någon annan förklaring.


    Luck is what happens when preparation meets opportunity
Svar på tråden Min kropp har fått fnatt efter Pergotime. Orolig!