• Anonym (HJÄLP)

Min 5-åring har blod i avföringen? (bild) varning äckligt!

Aldrig sett detta förut hos min 5 åring... Hon ropade på mej och visade blod på pappret och fulla avföringen...jag är så jäkla orolig nu vad kan detta vara?? Hon äter normalt men klagar på ont i magen då och då (några mån sen nu) varit till läkare men de säger att de är normalt med magont ibland hos barn... Jätte tacksam för svar <3

• Svar på tråden Min 5-åring har blod i avföringen? (bild) varning äckligt!
  • Anonym (Orolig)
    eec82 skrev 2013-12-03 17:58:44 följande:

Ring vårdgiiden 1177!

Får inget svar
  • Anonym (Orolig)

I lördags skrek hon rakt ut och grät nät hon kissade för att det gjorde ont/sved..men de var bara den gången och gav henne tranbärsjuice å citronvatten sen har de inte varit nå mer... Pratade ned 1177 iaf de sa att jag skulle kontakta Vc imorn. Men vill veta nu om det är någon som varit med om nå liknade eller som vet vad de kan vara?

• linnn89

Min syster har samma problem och är lika gammal. Hennes mage är hårt därför blöder hon lite och har också problem med mage ganska länge men läkarna säger att det är normalt men det tror jag inte.. Skulle också vilja veta om någon har varit med om detta?!

• Dr Mupp

Nu ser jag ingen bild men om det är rött blod så kommer det med största sannolikhet från ändtarmen. Är barnet förstoppat så kan det handla om hemorojder eller analsprickor. Inget farligt. Har barnet diarré så kan det handla om "frätskador" och inte heller det är farligt.

Däremot så bör man ju komma till rätta med det underliggande magproblemet och det är ett fall för VC. 

Är blodet svart så kommer det högre upp i mag-tarmkanalen och då bör det utredas på VC. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Dr Mupp
    linnn89 skrev 2013-12-03 20:54:04 följande:
    Vad är VC ,vårdcentral el?
    ja
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • linnn89

Ok. Jag ska fråga mamma om blodet är svart eller röd.. Alltså mörkröd?

• Jessica 437

Vi hade samma problem med lös mage och blod, fick åka in två gånger innan dem tog det seriöst och tillslut fick den sätta en sond ner i magen för att försöka få ha kvar något. Dem konstaterade komjölksallergi, man kan vara både hård och lös i magen.
    Min dotter är 5 månader men det kan komma närsomhelst z

Svar på tråden Min 5-åring har blod i avföringen? (bild) varning äckligt!