• Anonym (Kille35)

Vilken storlek på säng ska jag köpa som passar för sex och sömn för två

Vilken bredd på sängen bör jag köpa när jag ändå köper en ny... Är singel men har kvinnligt besök ibland...

• Svar på tråden Vilken storlek på säng ska jag köpa som passar för sex och sömn för två
  • Anonym (****)

Puh men herregud skriva hit o fråga vilken bredd på sängen du ska köpa, lite får du väl tänka ut själv

• Anonym (sussa)

Hos mig finns en 180 cm dubbelsäng, och det är skönt när det är dags att sova att ha så mycket utrymme, både när jag sover själv som jag oftast gör, eller när jag har sällskap.
    Hos min kärlek finns en 120 cm bred säng. Det är också mysigt eftersom vi kommer nära och öppnar upp för trevligt pill mitt i nätterna, men kan vara besvärligt när jag verkligen vill, måste och behöver sova eftersom det ibland blir alldeles för trångt.
    Om jag om av någon anledning skulle behöva köpa nytt så är det minsta 140 cm bredd, det ger den mysiga närheten, men ändå lite mer att sova på om man behöver den egna spacen. :)

• jennii89

Vi har 160 och jag kan tycka det känns trångt ibland o hade gärna haft en 180 :)

Sen vill jag bara kommentera anonym (****) inlägg: han frågaruppenbarligen av en anledning och du tycker det är konstigt? Jag tycker det är bra mycket märkligare att kommentera andras frågor på de sättet du gör. Varför går du ens in o läser? Vem e du till o berätta o peka finger på vad för frågor som bör ställas i ett öppet forum?

• jennii89

DOCK så vill ja tillägga att ja o min sambo sover ju ihop varje natt o kanske därför jag tycker 160 e för litet :p ... har man bara besök ibland så räcker 160 gott o väl! :)

• Cecese

Jag har 120 cm och det funkar utmärkt med den killen jag brukar sova med, vi delar också på ett enkeltäcke då och det funkar hur bra som helst. Men då ligger vi båda rätt stilla när vi sover. Hos han delar vi en 160 cm säng och den kan nästan kännas lite stor faktiskt. 
    Med mitt senaste ex skulle jag helst haft en 180 cm säng och vi var tvungna att ha varsitt täcke även i 120 cm säng eftersom han var väldigt jobbig att sova med. Låg absolut inte i närheten av stilla, trängdes massor och allt som oftast så stal han mitt täcke fast han hade sitt eget.

• Anonym (i2)

Vi har 180..plus ibland två barn..den är tillräckligt stor iaf och bekväm. Hade även 180 som singel :)

• NyttNamn

Vi har haft en 160 cm i måånga år.. Köpte nyss en 180 cm... Den är stor och skön, men lir jobbigt är det - för när jag ska krypa över till mannens sida för lite mys (som det ju heter här på fl ) så får jag krypa i evigheter innan jag är framme!! Pust... Vilken storlek du behöver på sängen ts, måste du nog bestämma själv

Pour some sugar on me...
  • benenikors2

När jag va sambo hade vi 160 säng i 4 år, nu bor jag själv och har en 140 säng, för stor när man är ensam men helt lagom när man är två, blir lagom nära och på samma gång kan man ändå sova för sig om man inte vill ligga för nära varandra. Beror helt på hur mycket plats du behöver när du sover med någon :) 

Svar på tråden Vilken storlek på säng ska jag köpa som passar för sex och sömn för två