sex efter missfall
För tre veckor sedan hade jag ett missfall. Märkte det genom blödningar som tilltog och ett VUL visade på att det var just det. Jag har gjort två efterkontroller och den senaste förra tisdagen. Då var mitt gravtest neg och de sa att allt hade kommit men att hinnan fortfarande var en aning förtjockad. Vid första efterkontrollen hade den varit 15 mm tjock och nu var den bara någon mm tjock. Jag genomgick missfallet utan skrapning eller tabletter.
Min fråga är nu: när kan man börja ha sex? Barnmorskan sa att det fungerade att ha sex efter det att blödningen avtagit. Min blödning har avtagit men däremot har jag en del flytningar som är lite mörkare i färgen än normalt. Färgen är gul/brunaktig (ursäkta detaljerna). Det luktar inte och gör inte ont.
Skulle väl egentligen vända mig till läkaren med det här men är lite trött på att ringa dit. Sist träffade jag en lite märklig läkare som hade lite svårt att förstå mina frågor. Därför vänder jag mig till er, vad har ni fått för svar om ni har varit i samma sits?