• MaaxMaax

    Vilken är din favoritkaraktär i Mumin-böckerna?

    Hej! Tycker det vore kul att veta vem i Muminböckerna som är er favorit? Eller kanske vem ni identifierar er med, eller känner lite extra för på något sätt.
    Skriv gärna vem, på vilket sätt, och varför :)


    Veni Sancte Spiritus - - - Blogg: stadiggrund.blogspot.se/
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-04 09:57
    Lite snabb på tangenterna - Naturligtvis ska det stå Filifjonkan!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken är din favoritkaraktär i Mumin-böckerna?
  • Tygtiiger

    Har för många favoriter för att kunna rösta men ju äldre jag blir, desto mer känner jag för Sniff. Feg, girig, ynklig och lättkränkt, men han blir förstådd och älskad ändå. 


    Krupke, we've got problems of our own!
  • MaaxMaax
    lilmissredhotts skrev 2013-12-03 23:25:09 följande:
    Vill bara tillägga en sak, hon heter filifjoNKan, inte filifjoMPan
    Oj, sorry, lite snabb på tangenterna där. Naturligtvis heter hon Filifjonkan!
    Veni Sancte Spiritus - - - Blogg: stadiggrund.blogspot.se/
  • Aniiee

    Snusmumriken, rent som karaktär. Too-Tiki för historien bakom den karaktären.


    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • fluu

    My och snusmumriken. Gillar My för att det är mycket krut i henne, hon kör sitt race och skiter i andra. Snusmumrikern känns lite jag. Jag gillar att han är så mystisk.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • MaaxMaax

    Kul att så många gillar Snusmumriken! Det är min favorit också, just för att han är så mysig/mystisk som många sa :)
    Gillar att han är lugn, harmonisk och trygg i sig själv på något vis, samtidigt som han är ödmjuk, lyssnande och har glimten i ögat. Sedan finns det under allt det där en politisk aktivist, någon som brinner för rättvisa, som i boken Farlig Midsommar, då han river ner plakat och drar med sig alla ungarna..


    Veni Sancte Spiritus - - - Blogg: stadiggrund.blogspot.se/
  • MaaxMaax
    Aniiee skrev 2013-12-03 23:53:30 följande:
    Snusmumriken, rent som karaktär. Too-Tiki för historien bakom den karaktären.
    Du menar att hon är baserad på Toves partner Tuulikki? 
    Veni Sancte Spiritus - - - Blogg: stadiggrund.blogspot.se/
  • DenNamnbitne

    Jag röstade på Muminpappan för att han är filosofisk och bra. Han är händig och påhittig också. Mumin och Sniff är två andra favoriter.

Svar på tråden Vilken är din favoritkaraktär i Mumin-böckerna?