• Totoro

Hjälp!? Aco Alsollösning till katt??

Jag hittar inget vettigt svar någonstans. Men jag undrar ifall jag kan badda lite med Aco Alsollösning på min katts sår?
    Min katt har nämligen fått ett sår på sin tass som jag tänkte om man kunde badda med. Jag har tidigare rådfrågat med vetrinär om jag bör åka in med min katt men fick till svar att avvakta ett tag för att se hur det läker av sig självt. Men jag skulle vilja ha tips om detta aco inte bör användas finns det något annat jag kan badda på såret så det inte blir infekterat? Tycker att såret går upp och ner med läkningen. Ena stunden syns det knappt och andra stunden ser det svullet ut :/

Mamma till Charlie 2013.04.26
  • Svar på tråden Hjälp!? Aco Alsollösning till katt??
  • Nellies

Är det ett litet sår så kan du använda det eller tvål och vatten, är det ett större öppet sår ska du använda koksaltlösning

• Nellies

Hoopas du inte hunnit läsa mitt tidigare inlägg! Jag tänkte på Aco Alsolsprit, det går att använda. Jag vet inte om alsollösning är samma sak? Tvätta för säkerhetskull med tvål och vatten eller koksaltlösning!

• The Fugly
    Nellies skrev 2013-12-04 03:46:45 följande:

Hoopas du inte hunnit läsa mitt tidigare inlägg! Jag tänkte på Aco Alsolsprit, det går att använda. Jag vet inte om alsollösning är samma sak? Tvätta för säkerhetskull med tvål och vatten eller koksaltlösning!

Det är tydligen samma sak fast i olika blandning. Dock är inte alsollösning avsett för sårtvätt så det fyller inte samma funktion.
  • Totoro

Jag har inte hunnit tvätta än men ska tvätta rent hans sår sen med koksaltlösning. Tack för tipsen ????

Mamma till Charlie 2013.04.26
Svar på tråden Hjälp!? Aco Alsollösning till katt??