Vad gör ni med fläskytterfile?
Vad lagar ni av fläskytterfile?
Jag är inte jätteförtjust i griskött. Har bara lagat till fläskytterfile en gång tidigare och då stekte jag skivor som sen fick gå i ugnen i en sås.
Är det inte ett rätt trist kött?
Vad lagar ni av fläskytterfile?
Jag är inte jätteförtjust i griskött. Har bara lagat till fläskytterfile en gång tidigare och då stekte jag skivor som sen fick gå i ugnen i en sås.
Är det inte ett rätt trist kött?
Jag steker, grillar eller gör olika grytor. Mest grytor blir det nog om jag ska vara helt ärlig.
Med morot, tomat, majs, röd chili och lite annat smått och gott som finns hemma. Då det finns mjölkallergi så använder jag oatlys imat, den är ju lite söt i smaken också. Sen ev buljong eller några kryddor.
4 åringen älskar dessa grytor.
Jag brukar göra gryta på den, går att variera så mycket. Inbakad fläskfilé är jättegott. Jag brukar göra en svampstuvning att ha emellan fläskfilén och degen. Serveras med ris och en svampsås (fördelaktigt en sås på samma svamp som stuvningen).
Skär och fyller med t.ex bonjour. Lindar bacon runt. Bryner alla sidor i stekpanna. I med stektermometer, in i ugnen på typ 175 till 70 grader i innertemperatur.
Glöm inte låta köttet vila innan du skär upp!
Servera med valfritt. Jag brukar göra blomkålsmos och någon gräddig sås.
Tycker det lätt blir lite "hårt" och trist, så som det kan bli med dessa styckdelar. Fläskfile tycker jag bättre om =)
Gryta var ett bra förslag.
Lägger den i marinad några timmar, sen grillar jag den i ugnen eller på grillen. Blir såååå gott! har slutat köpa fläskfilé då de numera mest verkar bestå av "fett slamsor" och är trådiga å konstiga. Fläskytterfilén brukar va mkt finare bitar och lägger man den i marinad och tar ut den ur ugnen i rätt tid, så blir den saftig och god
Är inte fläskytterfile samma som kotlettrad utan ben? Jag är ju som sagt inte så förtjust i griskött, men min partner är =) Jag kanske måste börja laga lite mer gris haha. Mina erfarenheter kan ju bero på dålig tillagning.
Jag brukar gå runt och hålla i den så den dinglar mellan mina ben samtidigt som jag säger till min sambo "Kolla, jag är Rodney från Big Brother!".
Jag brukar också göra en köttgryta med fläskytterfilé, paprika i olika färger, grädde, kryddor och fond Går snabbt och passar till de flesta tillbehören t.ex pasta eller potatisklyftor