• Anonym (slår?!)

Mamman får barnen att hitta på att vi slår dem!

Om barnen har gjort något dum, eller är så arga så att de slår den vuxna, brukar vi milt hålla i dem eller lyfta dem därifrån. Det som händer när vi gör det den senaste månaden är att barnen skriker i höga skyn och säger att vi gör illa dem. Igår hade vi ett snack om det och det framkom att det är deras mamma som säger att vi slår dem och om de säger det så kommer de får träffa mamma mer. Hur satans lågt får man sjunka, bara för att man inte är nöjd med ett domstolsbeslut. Men framför allt hur ska vi hjälpa barnen att hantera det här?

• Svar på tråden Mamman får barnen att hitta på att vi slår dem!
  • h8him

Jag skulle nog råda er att ta kontakt med BUP eller soc för att prata om situationen och hur ni kan hjälpa barnen på bästa sätt. Som det är nu så verkar de vara involverade i konflikten.

• nymedlem

Varför får dom inte träffa mamman mer istället för att ni bråkar sådär med barnen?

• nattregn
    nymedlem skrev 2013-12-04 12:30:57 följande:
    Varför får dom inte träffa mamman mer istället för att ni bråkar sådär med barnen?
    Detta är ju din lösning på allt. Mamman ska få träffa sina barn mer. Du tycker att detta låter som en bra mamma? Domstolen har ju uppenbart tagit ett beslut om hur mkt barnen ska träffa mamman. TS skriver inte heller något om hur mkt eller hur lite mamman träffar barnen. Pappan kanske bara har barnen vh? Jag tycker snarare att det låter som en mamma som försöker göra allt för att förstöra barnen och pappans relation. Det låter även som om att barnen är relativt små, man lyfter ju inte direkt bort tonåringar och dessa gå ju att påverka på detta sätt.

Kanske är läge för barnen att få höra den brutala sanningen? Vad som händer med pappa om han slår dem? Att han hamnar i fängelse och att barnen knappt kommer få träffa honom. Att det inte är okej att hitta på att man blir slagen, för att ni måste kunna lita på barnen om de verkligen blir slagna?
  • Anonym (slår?!)
    nattregn skrev 2013-12-04 12:43:12 följande:
    Detta är ju din lösning på allt. Mamman ska få träffa sina barn mer. Du tycker att detta låter som en bra mamma? Domstolen har ju uppenbart tagit ett beslut om hur mkt barnen ska träffa mamman. TS skriver inte heller något om hur mkt eller hur lite mamman träffar barnen. Pappan kanske bara har barnen vh? Jag tycker snarare att det låter som en mamma som försöker göra allt för att förstöra barnen och pappans relation. Det låter även som om att barnen är relativt små, man lyfter ju inte direkt bort tonåringar och dessa gå ju att påverka på detta sätt.

Kanske är läge för barnen att få höra den brutala sanningen? Vad som händer med pappa om han slår dem? Att han hamnar i fängelse och att barnen knappt kommer få träffa honom. Att det inte är okej att hitta på att man blir slagen, för att ni måste kunna lita på barnen om de verkligen blir slagna?
    Hon har barnen VV, men hon ville ha dem mer och hon ville ha ensam vårdnad.
  • Litet My

Hur vet ni att det barnen säger är sant?
    Barn kan ha en otrolig förmåga att feltolka, hitta på, säga det som de tror förväntas osv.

• Anonym (Tina)

Hur gamla är barnen? 

• Anonym (slår?!)
    Litet My skrev 2013-12-04 13:13:24 följande:
    Hur vet ni att det barnen säger är sant?
    Barn kan ha en otrolig förmåga att feltolka, hitta på, säga det som de tror förväntas osv.
    För mamman har tidigare gjort en orosanmälan till soc och en polisanmälan. som båda las ner eftersom varken jag eller min man gör illa eller slår barnen.
  • nattregn
    Anonym (Tina) skrev 2013-12-04 13:15:37 följande:
    Hur gamla är barnen? 
    4 och 6
  • Litet My
    Anonym (slår?!) skrev 2013-12-04 13:36:12 följande:
    För mamman har tidigare gjort en orosanmälan till soc och en polisanmälan. som båda las ner eftersom varken jag eller min man gör illa eller slår barnen.
    Om jag fattat det rätt så säger barnen att ni slår dem till mamman och att mamman slår dem till er?
  • Anonym (slår?!)
    Litet My skrev 2013-12-04 13:39:51 följande:
    Om jag fattat det rätt så säger barnen att ni slår dem till mamman och att mamman slår dem till er?
    nej. Mamman säger att vi slår dem, barnen säger att vi slår dem till henne och till oss.
Svar på tråden Mamman får barnen att hitta på att vi slår dem!