• Marr33e

Att reparera någon annans liv.

Min sambo va lite nedstämd igår kväll före läggdags, vi hade en diskussion om hans ex. Enligt vad jag har hört om henne som han har berättat är han fortfarande nere för att hon försvann på något vis. Och enligt honom är hon död, han har berättat för mig att hon dog i canser, de va väldigt nära varann jämt och ständigt, hon och han väntade barn, dock dog modern tillsammans med barnet och allt det där satt ett trauma i huvudet på honom, han mådde verkligen dåligt för det som hände med henne. Efter efterforskningar så lämnade han henne, enligt det han skrev i datorn. Det stod "varför lämnade JAG henne?". Jag får inte kläm på vad som har hänt, jag vet inte ens vem människan är. Själv behöver jag mer information om henne. Jag tror han inte vill berätta hela sanningen för mig häller. Något stänger han inne, på något sätt vill jag ändå hjälpa min sambo att se bortom de dåliga och gå framåt. När detta hände va han trotts allt ung, för ung. Jag trodde han hade glömt efter alla dessa år, efter alla dessa ex han har haft. Jag är lite bekymrad för på något vis är det ett rop på "hjälp". Han säger att tankarna om hans ex dyker upp lite då och då. Enligt han va dem tillsammans i ca 3 år de skulle bli unga föräldrar. Enligt vissa av hans vänner påstår dem att han är lite mytomani, han säger själv att han inte kunde se skillnad på verklighet och sanning som liten. På grund av mobbning tvingade han sig själv till att ljuga. Jag känner direkt om han ljuger, jag ser vilket som är sanning och inte och givetvis försöker jag att rätta honom. För övrigt är han hel go. Han har funnit rätt i sitt kärleksliv, idag bor vi sambo och har hållt ihop 4 hela år, vi är inne på vårat 5:e år. Jag är den längsta han har haft ett förhållande med, någonsin. Men, jag vill veta mer om henne för att hjälpa honom, kanske inte kan radera hans minne helt. NEJ, men.. en knuff på vägen. Vi kan prata ut om allting, vill faktiskt se min man lycklig. Han har haft en svår uppväxt, mycket mobbnign och dåliga människor. Ja, trasig bakgrund stort sätt. Det är mycket vi får arbeta med för att ta sig uppåt. Men hur hjälper jag honom med detta.??? Misstro inte att han är en kass människa för det är han inte. Han har även nämnt att det fortfarande är sorg.

Svar på tråden Att reparera någon annans liv.