• londonkarin

    Julskinka i England

    Hej! Jag undrar om det är någon av er som bor i England som tillagar julskinka på julen? Jag har köpt "vanlig" skinka på Sainsburys och tillagat på svenskt vis men det blir aldrig riktigt rätt. Vilken slags skinka ska man köpa som liknar mest den svenska varianten? Om jag inte får till det i år så finns det alltid Ocado :)

  • Svar på tråden Julskinka i England
  • Mli 014

    Om du har en lokal slaktare så rekomenderar jag att du köper en och rimmar den själv.


    Jag är inte så haj på det, så det brukar min svärmor att göra åt mig Skäms.


    Men det är så jag brukar göra julskinka i Danmark dock.

  • londonkarin

    Jag tror jag köpte en gammon joint förra året vilken var supergod men det blev definitivt inte svensk julskinka. Får helt enkelt bli fardigkokad fran Ocado :)

  • CHTM

    Har inte IKEA riktiga julskinkor? jag har for mig att jag har sett det men kan inte vara helt saker.. 
    De har sill, lax och knackebrod i allafall

  • YokohamaNr2
    CHTM skrev 2013-12-04 17:34:16 följande:

    Har inte IKEA riktiga julskinkor? jag har for mig att jag har sett det men kan inte vara helt saker.. 
    De har sill, lax och knackebrod i allafall


    Jo ikea har, men jag får också ibland för mig att göra själv
  • CHTM

    Men vet nagon var man kan kopa sma former for ischoklad? 

    Jag har anvant storre former forut men det blir for mycket att ata pa en gang.  

    Tack 

  • CHTM
    YokohamaNr2 skrev 2013-12-05 11:02:58 följande:
    googlade på minicupcake cases och hittade sådana här men vet inte om de är små nog

    www.cakescookiesandcraftsshop.co.uk/gold-foil...
    Tack 

    Hittade de har http://www.amazon.co.uk/dp/B009R0DMF4/ref=pe_385721_37986871_TE_item

    Nagon annan som kanske ocksa vill gora ischoklad, barnen kallar det for "chocolate Ice lollies"  Jag anvander 
    Trex Vegetable Fat fran Tesco och det har funkat utmarkt.
  • londonkarin

    Tack för bra tips! Även för ischoklad. Julen blir sa mycket mer intressant nar man bor utomlands och far pussla ihop allt sa gott det gar :) God jul alla.

  • Minx

    Om man inte orkar göra egen ischoklad så är väl "icy cups" nästan samma sak, eller? Min man hävdar i alla fall det.  

Svar på tråden Julskinka i England