• Amigos

Färga ögonfransarna????

Jag funderar på att färga mina ögonfransar så man slipper se så blek utan smink. Men är det värt att göra det hemma första gången? Om jag får färg på huden kan jag få bort det då? Färgar man både övre coh undre fransarna?
    Känns så onödigt dyrt att gå på salong för att göra det när man i andra trådar kan läsa om hur enkelt och billigt det är.

Så lite tips och råd skulle inte sitta helt fel!!!!

• Svar på tråden Färga ögonfransarna????
  • Setta

ha vaselin runt ögonen så fastnar inte färgen på huden...
    fransarna uppe o nere blir färgade samtidigt...

där finns små lappar i förpackningen som man sätter under ögonen...

• fipa2

Jag råder dig att gå till en salong och göra det. Eller åtminstone ta hjälp av en kompis om du ska göra det hemma. Jag har testat hemma, såg ut som en tvättbjörn i en vecka efter det.

• ebben

jag ska o göra det på salong........fick det i present. kostar tydligen 180 kr.HÄR
    Har ingen aning om hur det går till?? Ska beställa tid om nåt tag..........

• Amigos

Men vad då? Blir övre och undre färgade samtidigt? Hur då? Någon tvättbjörn vill jag ju inte se ur som, går färgen inte att få bort om den råkar hamna på huden?

• fipa2

Nä om den kommer på huden så går den inte bort utan det slits bort så småning om... Jag gnuggade så att den ömtåliga huden runt ögonen nästan fick sår, men färgen stannade kvar... Inte kul.

• fipa2

Och jo, man färgar både övre och undre på samma gång.

• Lacrima

Jag har testat att färga hemma men då blev inte resultatet alls lika bra som hos salongen. Så jag går alltid till en salong som får färga ögonfransarna på mig, här kostar det 100 kr. Både övre och undre fransar blir färgade samtidigt.

• ebben

men jag HAR ju knappt några nere..........hur går det då??jag bor ju i en HÅLA i norrbotten,allt är väl dyrare här.........

• Alda

jag gör det själv och det är jätteenkelt!
    testa!

• Jii

Jag färgar också fransarna själv hemma. Jag färgar övre och undre fransar samtidigt med öppna ögon. Det går hur bra som helst, men försök att inte blinka i onödan... På salong har man ögonen stängda och måste då sitta o blunda i 15-20 minuter, då får jag panik och vill öppna ögonen...
    Men visst blir det bättre på salong, i alla fall på mig. Men jag tycker att det går så smidigt att göra det hemma och billigare, så jag väljer att göra det.
    Jag kan rekomendera att lösa korsord, läsa eller göra nåt under verkningstiden, eftersom färgen ska verka i 30 minuter.

Lycka till!

Svar på tråden Färga ögonfransarna????