• Smillan96

Har du gjort stopp i toan någon gång?

Jag tycker att det är så irriterande när det händer. Vad ska man göra åt saken?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du gjort stopp i toan någon gång?
  • La Lola

Näe....
    Toapapper orsakar väl sällan stopp?
    Vad skulle det kunna bli stopp av menar du?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Renfana

Ja, min toa är en sån det blir stopp i riktigt enkelt, räcker med att man har slängt ett papper för mycket för att det ska bli stopp. Dock är stoppet alltid så högt upp att jag faktiskt kan se det när jag bara tittar ner i toan. Jag brukar först testa att spola igen för att se om vattnet kan trycka bort det (vilket oftast går). När inte det går så kör jag ner handen och drar bort en del av stoppet och spolar bort.

Jag antar att min toalettmodell är en riktigt klen sak.

• Nyfiken gul

hälsning från min man som är brandman och får åka på tiotalet onödiga utryckningar pga översvämningar pga stopp i avlopp o toaletter: 

inget annat än kiss, bajs o kräks får spolas ner

har du tjockt toapapper eller smala gamla toalettkrökar - spola mellan torkningarna 

bindor, trosskydd, tamponger, topz, sminkpads, bomullstussar,  läggs i en papperskorg - inga undantag. 

Skiter du så du får kladdig häck o måste ta halva toarullen  - ställ dig i duschen! Se över dina matvanor! 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Robert 832

Rensband eller sugklocka. Det är ett ganska normalt problem för väldigt många så det förvånar mig att inte fler kan lösa problemet.

• Malinn81

Funkar ofta att samtidigt som man trycker på spolknappen hälla i några liter vatten :0) de fungerar oftast iaf.

• Malinn81

Från typ spann alltså inte litersmått hehe.. Typ 5liter vatten eller nåt

• claire
    Renfana skrev 2013-12-04 21:25:10 följande:
    Ja, min toa är en sån det blir stopp i riktigt enkelt, räcker med att man har slängt ett papper för mycket för att det ska bli stopp. Dock är stoppet alltid så högt upp att jag faktiskt kan se det när jag bara tittar ner i toan. Jag brukar först testa att spola igen för att se om vattnet kan trycka bort det (vilket oftast går). När inte det går så kör jag ner handen och drar bort en del av stoppet och spolar bort.

Jag antar att min toalettmodell är en riktigt klen sak.
    handen?  då skulle jag spy:)
  • Renfana
    claire skrev 2013-12-04 22:03:18 följande:
    handen?  då skulle jag spy:)
    Jo, med handen. Jag antar att den är den första kröken i toaletten som är löjligt smal, och att det därför blir stopp precis där men ingen annan stans. Brukar skrubba hela armen upp efteråt :P
  • MotvilligaMamman
    Renfana skrev 2013-12-04 22:14:05 följande:
    Jo, med handen. Jag antar att den är den första kröken i toaletten som är löjligt smal, och att det därför blir stopp precis där men ingen annan stans. Brukar skrubba hela armen upp efteråt :P
    Varför drar du inte bara en plastpåse över handen/armen innan?
  • Renfana
    MotvilligaMamman skrev 2013-12-05 07:19:58 följande:
    Varför drar du inte bara en plastpåse över handen/armen innan?
    det händer i princip var 4e gång man är på toan. Så jag är lite snål, helt enkelt Tungan ute
  • Renfana
    MotvilligaMamman skrev 2013-12-05 07:30:24 följande:
    Du borde ha lärt dig att spola lite oftare, mellan torkningarna liksom.
    Jag gör det när det är uppenbart att det kommer bli stopp (som när man gjort det stora), men toaletten jag har är helt värdelös, krävs inte mycket för att det ska bli stopp. Jag betalar för allt vatten i lägenheten, så jag föredrar att inte spola efter varje papperstuss jag slänger i
  • Lilje

Jag har behövd ringa hit väktare två gånger för stopp i toan, jättepinsamt. Båda gånger var det barn med kräksjuka, så det var riktigt äckligt. Spola igen är lönlöst, då toan var helt full, då hade det svämt över.

• BinaBurner

Ständigt! Vår toalett är löjligt lätt att göra stopp i. Jag har utvecklat en teknik att få bort stoppet, för de gånger som jag glömmer att spola mellan torkningarna... Innan vi flyttade hit hade jag typ aldrig problemet, så det måste vara något fel i just den här toan.

Svar på tråden Har du gjort stopp i toan någon gång?