• Anonym (ledsen)

Vecka 24 och jag mår skit!!!

Jag är gravid i vecka 24 med mitt andra barn, 23+3 för att vara exakt. Varenda dag är ett rent helvete. Orkar snart inte mer :( Mina dagar består av: Extrem trötthet (jag somnar 22... vaknar 11.. däremellan är jag i koma), matt i kroppen, sjukdomskänsla, Jobbig känsla i benen, ja.. egentligen en jobbig känsla i hela kroppen, huvudvärk, ryggont, illamående, diarré, extrem yrsel och ostadighetskänsla.

Känner mig ledsen och nere. Tråkigt att aldrig få må bra. Man ska ju må så förbaskat bra i andra trimestern!?

Jag äter Sertralin mot ångest... har känt av den nu med på sistone. Äter även järntabletter då värdet var lågt.

Jag känner mig helt förstörd och orkeslös. Någon som känt nåt liknande eller har tips på hur jag kan må bättre? Just nu känner jag mig bara helt uppgiven och det är inte alls roligt att vara gravid :(

• Svar på tråden Vecka 24 och jag mår skit!!!
  • Jessica 437

Hade riktigt låga järnvärden själv på 103, under 100 får man dropp med järn, fick lov att sluta med järntabletterna för jag bara spydde :/
    Har tyvärr inga råd, mådde lite bättre utan järntabletterna men fick vara sjukskriven under andra halvan

• Anonym (ledsen)

Sist jag var hos BM kollade hon Hb och sa att det såg bra ut. Är inte det samma sak som järnvärde? Allt känns bara hopplöst just nu. Har dessutom en stickande/myrkrypande känsla i hela kroppen just nu. Kanske lite ångest....

• Anonym (ledsen)

En konstig känsla från ryggen och ner genom hela högerbenet... vad kan detta vara? Blodpropp? Restless legs? Klämd nerv? Usch jag är så nojjig... känns som.jag har alla sjukdomar som existerar just nu. Är trött på att aldrig få må bra!!

• Jessica 437

Hbvärde är blodvärdet, hur mycket röda blodkroppar man har.

Usch låter jätte jobbigt, har du pratat med din bm om det?
    Brukar komma senare i graviditeten när man blir tyngre, fick det i vecka 34 ungefär men tog det som att det var jobbigt för kroppen att bebis låg över en stor blodåder.

• mamaleona

Om det är extrem trötthet kan det ju vara något med sköldkörteln - inte ovanligt att man får problem under graviditeten. Be dom kolla värdena. Har du nämnt detta på rådgivningen? hälsn en bm

• Anonym (ledsen)

Jag berättade sist att jag är så trött och mår dåligt varje dag och det enda min BM gör är att sitta och le och säga att det är tufft att vara gravid. Hon är toppen på alla sätt men just det här med hur JAG mår verkar hon inte ta på så stort allvar. :( Känns lite som att; bara bebisen mår bra så får mamman må hur jäkla dåligt som helst! Detta är helt klart mitt sista barn, det är en sak som är säker!!!

• emsapemsa

Här har du en till. Känner så väl igen mig i det du beskriver. Förutom att jag inte kan sova på kvällarna på grund av foglossningen.. Min foglossning gör ibland så att det ilar ner i högerbenet, som du beskriver. 

Man SKA ju må bra nu, det är nu magen är lagom stor och man ska känna sig fin (jag är i v 26). Men jag känner mig bara jättetrött, illamående, yrsel, diarré, har värk.
    Min BM verkar inte heller tycka att det är något, "sånt man får räkna med som gravid". Så kanske det är, men önskar ändå hon kunde ta mig lite mer på allvar.

Jag äter också ångestdämpande (ssri) och känner av min ångest mer nu. Tror det har mycket att göra med sömnbristen och brist på motion. Motionerar i vanliga fall regelbundet, men nu kan jag inte gå mer än 5-10 min på grund av foglossningen.

Min förra graviditet var inte alls såhär. Mådde jättebra! Kunde röra mig som vanligt och kände mig så fin.
    Tycker det är så svårt att få folk att förstå.. Alla kvinnor är ju gravida och föder barn typ, inget att gnälla över. 

Vi kanske kan gnälla ihop ;)

Svar på tråden Vecka 24 och jag mår skit!!!