Anonym (Orolig) skrev 2013-12-15 23:24:47 följande:
Anonym (undrar samma). Verkar konstigt att dom inte ser att något är fel när du känner att det inte står rätt till där inne. Känner man att något är på tok borde det ju vara det liksom. På mig sa bm först att hon tyckte det var ok och kände egentligen inget fel, men sa att det var lite slappt efter graviditeterna och kanske glidit en aaaaning längre ner. Jag envisades med att det inte alls är ok. Det känns som att jag typ "tvingade" fram att hon sa att det kunde vara ett framfall, för hon lät inte helt övertygad när hon sa det. Men antingen "erkände" hon det då eller så sa hon det för att få mig "nöjd" å vara tyst typ..
Hur tänker du i och med att dom säger att det kan bli värre vid ev förlossning? Jag vet inte om jag pallar att gå flera månader med vetskapen om att snart blir det nog så illa att "allt ramlar ut" och blir mycket värre. Jag vet inte riktigt hur stor risk det är att det blir värre av en graviditet, eller om det mestadels är förlossningen som gör det värre.
Jag vet inte riktigt risken med att det blir värre utan graviditet heller. Jag går varje dag med rädslan att det ska bli värre. Att något plötsligt ska "kika ut" istället för att hålla sig innanför. Vill inte gå för då blir det värre. Inte stå för mycket. Inte röra mig. Usch för detta :(
Nej, grejen är ju att när jag ligger ner i gynstolen så glider allt tillbaka någorlunda på plats igen. Så för dom så ser det säkert bra ut. En läkare jag har varit hos sa att livmoderns ligament var uttöjda vilket ledde till att tappen var så pass låg. Men han var ingen gynekolog och det enda han kunde göra var att skicka en remiss till gyn.
Och väl där sa läkaren att allt var bra "Absolut inget framfall". Att jag grät under hela tiden där sket hon i, hon sa att det jag kände omöjligt kunde vara livmodertappen och att jag inbillat mig...
Men jag har fått en ny tid i Januari till en annan läkare på gyn och då får jag se vad den säger. Annars får jag söka mig till en bra privat som gör en ordentlig undersökning med ultraljud och allt.