• Anonym (fridass)

Billig robotdammsugare? (centurion?)

Vill ge det i julklapp men vill vara anonym här vet ej om det är rätt forums kategori sorry isåfall men vill skriva utan min vanliga signatur, läste en annons att city gross säljer centurion robotdammsugare för några hundralappar, är den verkligen nåt att ha? nån som provat?

• Svar på tråden Billig robotdammsugare? (centurion?)
  • Anonym (Neato)

Har inte testat (har däremot en Neato XV-15 som jag ÄLSKAR, men den är dyrare) men har hört av dem som har köpt billiga att de bara är skräp tyvärr. Risken är att du ger bort den och personen känner att alla robotdammsugare är skräp om den nämnda varianten är det.

Having said that... så hittade jag några positiva omdömen om en centurion: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=1501064

Så det verkar bero på förekomsten av mattor i hemmet hos den tänkta mottagaren av julklappen. Lycka till!

• Anonym (Irobot)

Jag köpte en centurion på city gross för ett tag sen, den va helt okej men sen köpte vi en iRobot och då märkte jag hur bra den var och centurion va sämre... Men den funkar ju bra, men den inte ALLT!

• rde120

Allså jag köpte en centurion rde120 för 499 kr på siba.se. Och för den prisklassen så är det nog den bästa roboten du kan hitta. Visst irobot och samsung naviboot har ju sina fördelar med mattor och annat. Men man ska bara ta bort mattorna och låte den åka runt lite här och var.... En åktur i huset = en full filterkasett !

Svar på tråden Billig robotdammsugare? (centurion?)