• Anonym (Så orolig!)

Så orolig! mindre ont i brösten v.7- missfall?

Min förra graviditet slutade i missfall v. 5+0 och dagarna innan kände jag att spänningarna i brösten släppte...

Nu är jag i v. 6+1 och spänningarna och ömheten i brösten avtar. Mår dock väldigt illa.

Är nu jätteorolig för ännu ett missfall... Finns det någon som varit med om liknande, men där det inte slutat i missfall?

• Svar på tråden Så orolig! mindre ont i brösten v.7- missfall?
  • La Lola

Jag har aldrig haft ett symptom knappt de två gånger jag varit gravid.

När jag väntade Alma visste jag inte ens att jag var gravid förrän i v 12.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • sunset

du kan nog inte göra så mycket annat än att avvakta och se. men som jag har märkt det så kommer och går symtomen lite som dom vill ibland. nu har mitt bröstont gått bort helt och hållet. började avveckla sig i v.11 ungefär. men som sagt innan dess så kunde det komma och gå lite.

men jag tror hur som helst inte att du ska stressa upp dig. du mår bara dåligt av att överanalysera allt och så länge det inte kommer blod tycker jag att du ska ta det lugn och njuta av att du faktiskt är gravid precis och just nu.

• Anonym (Så orolig!)

Ja, jag vet att det inte finns något att göra... Önskar att jag kunde koppla bort det lite! Ringde faktiskt till MVC men fick inget UL... Skämdes lite som ringde, men tänkte att jag chansar! Vet ju innerst inne att det som händer händer, och att det inte finns några garantier. Men jag VILL så gärna att allt ska gå bra och får nästan lite ångest vid tanken på att det kanske inte gör det...

• Anonym (Så orolig!)

Puffar lite...

• Anonym (Så orolig!)

Ingen mer?

• ellami

Mina bröst började ömma rejält kanske v 6. Höll i någon vecka sen försvann det runt v 7-8. Jag grät och var säker på att mf var på g. Men pyret lever än. Sen dess har jag slutat känna på mina bröst för jag blir bara orolig om de gör ont ena dagen för att vara precis som vanligt andra dagen, det är normalt! Lycka till!

• Anonym (luuugn)

Men du skriver att du mår illa! Det är väl ändå ett väldigt tydligt symtom?

Jag förstår din oro, men jag tror inte att den är befogad faktiskt. 

Symtomen kan ju variera i intensitet och också i hur de yttrar sig. Hoppas du kan känna dig lugnad av illamåendet!

• Anonym (Känner igen)

Hej TS!

Hur har din graviditet gått?

Jag känner igen mig i det du skriver. Hade också missfall i v 5 och bröstontet avtog. Nu är jag i v 6 och de känns inte lika spända och ömma som förra veckan... Håller tummarna att du kan komma med lugnande besked? 

• Anonym (hj)

Tänk att där alltid är någon när denna fråga ställs som ska berätta att de inte haft symptom alls. Det är väl ändå inte samma sak som att ha symptom som försvinner!? Förstår inte vad det har med saken och göra...

• Anonym (*)
    Anonym (hj) skrev 2014-01-31 18:34:19 följande:
    Tänk att där alltid är någon när denna fråga ställs som ska berätta att de inte haft symptom alls. Det är väl ändå inte samma sak som att ha symptom som försvinner!? Förstår inte vad det har med saken och göra...

Håller med, det är ju inte samma sak att inte ha symtom överhuvudtaget som att de försvinner.

I min första graviditet, som gick bra, hade jag nästan inga symtom alls. Mådde hur bra som helst hela tiden. I min andra graviditet mådde jag illa i flera veckor och var extremt trött, sen en dag i vecka nio försvann det plötsligt och jag kände mig precis som vanligt. Tre veckor senare visade det sig att jag fått MA.

Att symtomen plötsligt försvinner måste såklart inte betyda missfall men när de försvinner väldigt plötsligt tycker jag ändå att man ska kolla upp det. För många som råkar ut för MA är försvunna symtom det enda tecknet på att något är fel.
  • Anonym (hj)
    Anonym (*) skrev 2014-01-31 21:32:53 följande:

Håller med, det är ju inte samma sak att inte ha symtom överhuvudtaget som att de försvinner.

I min första graviditet, som gick bra, hade jag nästan inga symtom alls. Mådde hur bra som helst hela tiden. I min andra graviditet mådde jag illa i flera veckor och var extremt trött, sen en dag i vecka nio försvann det plötsligt och jag kände mig precis som vanligt. Tre veckor senare visade det sig att jag fått MA.

Att symtomen plötsligt försvinner måste såklart inte betyda missfall men när de försvinner väldigt plötsligt tycker jag ändå att man ska kolla upp det. För många som råkar ut för MA är försvunna symtom det enda tecknet på att något är fel.
    Samma här, jag fick också missfall efter att alla symptom försvann. Så jag googlade väldigt mycket om det då, och varenda eviga tråd är där någon som ska påpeka att de inte har haft symptom överhuvudtaget. Så irriterande! :)
  • Gäst Tess
    ellami skrev 2013-12-05 13:03:02 följande:
    Mina bröst började ömma rejält kanske v 6. Höll i någon vecka sen försvann det runt v 7-8. Jag grät och var säker på att mf var på g. Men pyret lever än. Sen dess har jag slutat känna på mina bröst för jag blir bara orolig om de gör ont ena dagen för att vara precis som vanligt andra dagen, det är normalt! Lycka till!
    hur gick det för dig?
Svar på tråden Så orolig! mindre ont i brösten v.7- missfall?