• Anonym (Bea)
    Äldre 5 Dec 14:43
    17495 visningar
    12 svar
    12
    17495

    Erfarenheter av Voxra?

    Har Voxra fungerat bra för dig? Varför började du med Voxra? Åt du Voxra i kombination med någon annan antidepp? Hur fungerade sexlivet?

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Erfarenheter av Voxra?
  • Anonym (voxra­)
    Äldre 5 Dec 14:46
    #1

    För mig är Voxra det bästa som hänt.

    Känner mig piggare och gladare. Sexet är som vanligt.

    Innan åt jag med Mirtazapin, men har tagit bort det eftersom det inte hjälpte.

  • Fjäril­slarv
    Äldre 5 Dec 14:58
    #2

    Voxra gjorde mig till en argsint häxa.

  • Anonym (undra­r)
    Äldre 2 Jan 18:49
    #3

    Puffar lite😊

  • Anonym (vooxx­raa)
    Äldre 18 Jan 20:14
    #4

    Jag fick voxra utskrivet i väntan på adhdutredning jag själv tagit intiativ till. Har inte fått någon diagnos eller så än men jag misstänker själv att jag har add eller adhd,  panikångest och socialfobi. Är inne på dag 3 nu med voxran iaf.


    Dag 1, kände jag ingenting speciellt men jag fick mer viktiga saker gjorda än jag fått på flera år. Vet inte om det var placebo men jag somnade ifs inte före 4 på natten så hade nog en hel del energi endå.


    Dag 2 ,fick jag världens eurofirus och jag gick runt och skrattade och var glad hela dagen. Folk påpekade vilket bra humör jag var på hela tiden och jag kände mig verkligen high on life!Skrattande


    Dag 3, hade förväntat mig samma känsla som igår men blev lite besviken när det inte kom. Firade min födelsedag ute på restaurang med familjen och fick RÅPANIK av allas blickar och blev megastressad av människor. Höll typ på få panikångestattacker så fort någon ens kollade på mig?


     


    Vet att det tar några veckor innan det stabiliserar sig men endå riktig jobbig dag idag Rynkar på näsanFett pinsamt också att sitta och hyperventilera "i smyg" under hela middagen med tårarna i ögonen..Dem fatta nog inte vad det var för fel på mig

  • Anonym (Bea) Trådstartaren
    Äldre 18 Jan 23:48
    #5
    Anonym (vooxxraa) skrev 2014-01-18 20:14:12 följande:

    Jag fick voxra utskrivet i väntan på adhdutredning jag själv tagit intiativ till. Har inte fått någon diagnos eller så än men jag misstänker själv att jag har add eller adhd,  panikångest och socialfobi. Är inne på dag 3 nu med voxran iaf.


    Dag 1, kände jag ingenting speciellt men jag fick mer viktiga saker gjorda än jag fått på flera år. Vet inte om det var placebo men jag somnade ifs inte före 4 på natten så hade nog en hel del energi endå.


    Dag 2 ,fick jag världens eurofirus och jag gick runt och skrattade och var glad hela dagen. Folk påpekade vilket bra humör jag var på hela tiden och jag kände mig verkligen high on life!Skrattande


    Dag 3, hade förväntat mig samma känsla som igår men blev lite besviken när det inte kom. Firade min födelsedag ute på restaurang med familjen och fick RÅPANIK av allas blickar och blev megastressad av människor. Höll typ på få panikångestattacker så fort någon ens kollade på mig?


     


    Vet att det tar några veckor innan det stabiliserar sig men endå riktig jobbig dag idag Rynkar på näsanFett pinsamt också att sitta och hyperventilera "i smyg" under hela middagen med tårarna i ögonen..Dem fatta nog inte vad det var för fel på mig


    Det är nog bara insättningssymptom ska du se! Äter du Voxran ihop med någon övrig medicin (antidepp)? Du får hemskt gärna skriva och uppdatera hur det går! Ska ev. börja med Voxra så andras erfarenheter är av stort intresse! Mvh
  • Anonym (vooxx­raa)
    Äldre 19 Jan 14:05
    #6
    Anonym (Bea) skrev 2014-01-18 23:48:43 följande:
    Det är nog bara insättningssymptom ska du se! Äter du Voxran ihop med någon övrig medicin (antidepp)? Du får hemskt gärna skriva och uppdatera hur det går! Ska ev. börja med Voxra så andras erfarenheter är av stort intresse! Mvh

    Nej det är bara voxra. Dem säger dock att man inte ska äta den om man har ångest och jag kan inte riktigt känna om det är ångest eller depression jag har :S Läkaren sa att jag skulle höja till 300mg efter 1 vecka, men när jag läser runt på forum så verkar det som att man ska stanna på 150mg typ i flera månader i vissa fall tills man känner av hur man mår på dem? Om jag börjar må såhär redan nu(ångest och extrem socialfobi), hur fan kommer jag då må när jag höjer dosen om 3 dagar...?Förvånad


     

  • Äldre 19 Jan 16:01
    #7

    Jag har ätit Voxra tillsammans med mirtazapin och sertralin. Voxran gjorde mig pigg och var det som (tillsammans med samtalsterapi) slutligen gjorde mig frisk från depression och ångest.

    Kom bara ihåg att ta den tidigt på morgonen, annars kan det bli svårt att sova på natten sen.

  • Anonym (undra­r)
    Äldre 30 Mar 20:02
    #8

    Hur går det?? Jag ska oxå ev börja med voxra. Äter 100 mg zoloft men är avtrubbad och deppig så jag fick denna utskriven som komplement.. Men är rädd för biverkningar, har panikångest i bagaget..

  • Anonym (själv­medici­natör)
    Äldre 1 Apr 22:44
    #9

    Hej, 
    jag har fått ett par burkar av en kompis samt beställt på internet. Jag tar en voxra då och då för att bli pigg och orka när jag är trött och utarbetad men ännu mer jobb väntar. Sällan mer än två ggr på tre dagar, Oj vad pigg ocg effektiv man blir!

    Dock tar den ned hunger och törst, så man kan behöva packa matsäck innan man sväljer tabletten. Har man ingen mat när effekten sätter in så kommer man heller inte att skaffa någon, mat blir helt enkelt ointressant. 

    Framåt fyra på em kan jag dock få en känsla av att magen knyter sig och jag tänker: oj, nu mår jag psykiskt dåligt, vad är det? Men kommer på att det ju bara är voxran, ingen äkta ångest. 

    lägre dosen, 150 är bättre än 300.

  • Havsfi­luren
    Äldre 4 Apr 01:07
    #10

    Hej! Jag har ätit Voxra i ca.4 månader nu.
    Jag äter bara den, men har Atarax vid behov om jag får kraftig ångest. Jag har diagnosen borderline med ångestinslag.

    I början mådde jag skitbra! Jag var piggare än på år och kände lust på livet och att göra saker igen. Jag njöt av att känna mig...normal typ. :)

    Sen kom jag ner lite. Började märka av att jag blev mer och mer känslig. Grät som en galning när jag tittade på Oprah. Blev tårögd av minsta lilla.
    Sen kom humörsvänget, fyfan!
    Blev labil och tände på några sekunder. Det räckte med att min sambo var missnöjd med något och kritiserade mig...först grät jag floder, sen exploderade jag. Kastade grejer, slog knytnävarna i väggen o.s.v. Betedde mig på ett sätt jag aldrig gjort tidigare.

    Nu ska den sättas ut och jag ska få något annat.


    Sexlivet fungerar precis som innan; d.v.s. obefintligt. ;)

  • Anonym (undra­r)
    Äldre 29 Apr 11:48
    #11

    Har ätit 150 mg voxra i 15 dagar som komplement till 100 mg zoloft.

    Funkar jättebra än så länge

    Framförallt är jag betydligt mkt piggare än vad jag varit på flera år

    Tror denna med bör passa mig eftersom jag vet att jag ligger lågt på dopamin..

  • Anonym (12345­6)
    Äldre 14 Oct 14:39
    #12

    Hej! Har också en fråga om voxra och insättning. Började med voxra för 2,5 vecka sedan. Var först mkt mer ledsen och orolig, men det har lagt sig och jag känner mig lite piggare faktiskt. Undrar dock över det fysiska påslaget som fortfarande sitter kvar, yttrar sig som ytlig andning d.v.s. svårt att andas. Väldigt påtagligt att det kom från medicinen då jag ätit den i fyra dagar och det vanligtvis inte är ngt jag lider av. Min läkare sa att dessa besvär är mkt vanliga 2-3 första veckorna men de har ju snart gått. Vad ska man tro? Jobbigt att få besvär man ej haft, är alltså i huvudsak deprimerad och orkeslös annars. Vill ej äta SSRI pga biverkningar. Tacksam för svar!

Svar på tråden Erfarenheter av Voxra?