• snartsnart

2 månaders tycker om att stirra upp i taket

Han kan ligga ner i vår säng och stirra upp i taket/väggen i en halvtimme. Ofta ler han och "pratar". Vad tittar han på? Kommer jag och sätter mig vid honom så undviker han ögonkontakt och vänder bort huvudet. Han ler mot mig ofta i andra sammanhang så jag tror inte att han är autistisk... Nyfiken på vad han tycker är så spännande där uppe! Kanske ett spöke? Någon som upplever nåt liknande?

• Svar på tråden 2 månaders tycker om att stirra upp i taket
  • Lindsey Egot the only one
    snartsnart skrev 2013-12-05 16:22:17 följande:

Han kan ligga ner i vår säng och stirra upp i taket/väggen i en halvtimme. Ofta ler han och "pratar". Vad tittar han på? Kommer jag och sätter mig vid honom så undviker han ögonkontakt och vänder bort huvudet. Han ler mot mig ofta i andra sammanhang så jag tror inte att han är autistisk... Nyfiken på vad han tycker är så spännande där uppe! Kanske ett spöke? smile5.gif Någon som upplever nåt liknande?

Ja något är det som underhåller honom. Min nyfödde tittade alltid över min axel och jollrade lyckligt fast ingen fanns mer i rummet än vi två. Hans morfar hade iof dött när han var 9 dagar gammal så vi sa att det var säkert morfar som kom ner och spelade ett spratt.
  • snartsnart
    Lindsey Egot the only one skrev 2013-12-05 16:24:40 följande:
    Ja något är det som underhåller honom. Min nyfödde tittade alltid över min axel och jollrade lyckligt fast ingen fanns mer i rummet än vi två. Hans morfar hade iof dött när han var 9 dagar gammal så vi sa att det var säkert morfar som kom ner och spelade ett spratt.

Hm... Hans mormor kanske!
  • Anwen

Lampa och skuggor? Det kan iaf våran lilla titta mycket på. Eller så behöver de kanske bara nåt "blankt" för att minska antalet intryck en stund?

Äntligen mamma!
  • cattus

Vår lilla tycker om att titta på "färgbrytningar", tex kanten mellan tapet och tak, mellan det röda och vita. Väldigt fängslande. Hon pratar även med handukshållaren i badrummet (bredvid skötbordet) vitt mot brunt. titta ut genom fönstret är också väldigt fängslande.

Svar på tråden 2 månaders tycker om att stirra upp i taket