• Lilo89

Hur känns sparkar i magen?

Tjoho! Jag har haft sen några dagar tillbaka känt som om hjärtat har flyttat ner till nedre delen av magen. Men dom "hjärtslagen" känns som ett extremt snabbt hjärta och då menar jag verkligen extremt snabbt. Svårt att förklara men kan inte bättre än så. Läste om att det kan kännas som ett kladder i magen. Men hur känns det få? Känns det som ett extremt snabbt hjärta? Väntat mitt första barn så jag vet inte hur det ska kännas. Är i vecka 16.

• Svar på tråden Hur känns sparkar i magen?
  • Curlyy

Jag känner som nervryckningar inuti magen och/eller som om någon petar på mig inifrån :)

• Lilla kakan

Tryck tungan mot insidan av din kind. Typ som det känns i kinden känns det inifrån magen, de små första puffarna. Om du någon gång hållit en liten fisk eller groda i kupade händer så är det också en jämförelse, kan kännas så också, pirrande småsprattel

• carro1993

Jag kände inget "sprattel eller bubblor" utan börja känna sparkar direkt, kändes som konstiga ryckningar i början och syntes utanpå med, det var i vecka 19 tror jag, nu känns det som att någon petar från magen(vilket någon faktiskt gör) svår känsla att beskriva :)

• Haannaaa

Jag är i vecka 17, vet inte om det är för tidigt för att känna något. Men igår när jag skulle sova, så kändes det som två snabba nervryck i magen. Liksom *dunkdunk*, sen var det inget mer. 
    Jag vet inte om det var en spark, eller om det faktiskt bara var ett nervryck. Ska bli spännande sen senare i graviditeten då jag troligtvis kommer att känna mer specifikt att det är en spark. 

• carro1993
    Haannaaa skrev 2013-12-11 20:28:12 följande:
    Jag är i vecka 17, vet inte om det är för tidigt för att känna något. Men igår när jag skulle sova, så kändes det som två snabba nervryck i magen. Liksom *dunkdunk*, sen var det inget mer.  Jag vet inte om det var en spark, eller om det faktiskt bara var ett nervryck. Ska bli spännande sen senare i graviditeten då jag troligtvis kommer att känna mer specifikt att det är en spark. 

Det var så jag hade och det är en spark då, tyckte det var för tidigt att känna men barnmorskan sa att det var det :) så mysigt :) tyvärr känner man de inte så ofta så tidigt så var inte orolig om du inte känner något på ett tag ;)
  • Lilo89

Tack för alla svar :) Idag kände jag när jag körde att det var som typ ballonger eller nått som sprängdes, inte direkt ballonger men kan inte komma på en bättre förklaring. En extremt liten ballong. Hände typ 3 gånger på 100m sträcka (30 väg) sen har jag inte känt mer idag. Igår kände jag lite med.

Haannaaa skrev 2013-12-11 20:28:12 följande:
    Jag är i vecka 17, vet inte om det är för tidigt för att känna något. Men igår när jag skulle sova, så kändes det som två snabba nervryck i magen. Liksom *dunkdunk*, sen var det inget mer. 
    Jag vet inte om det var en spark, eller om det faktiskt bara var ett nervryck. Ska bli spännande sen senare i graviditeten då jag troligtvis kommer att känna mer specifikt att det är en spark. 

Är också i vecka 17, 18 i helgen :) Roligt med fler som ska ha när jag ska ha :)
Svar på tråden Hur känns sparkar i magen?