• virran80

Skaffa ett barn till? Hur vet man?

Är i valet och kvalet om vi ska skaffa fler barn eller nöja oss med de 2 underbara killarna vi har!? Dom är 1, 5 och 4,5...vilda å härliga ungar!!! Jag är 33 år och vehar börjat tänka på om vi ska skaffa fler barn eller inte?!
    Hur vet man att man är "nöjd"?
    Hur vet man att man inte vill ha fler?
    Vill ju inte bli "för gammal" så ska vi ha fler så får det bli snart!
    Men orkar man med en tredje?
    Hur visste ni som har 3 barn att ni ville hafler....och hur orkar ni??
    Mina två killar är mer vilda än tama ibland
    Tacksam för svar

• Svar på tråden Skaffa ett barn till? Hur vet man?
  • baby nu

Undrar jag också...har två killar på 5 år och en snart 3år. Kan absolut inte släppa tanken på ännu en till liten...inte sambon heller! Annars kanske valet hade varit enklare :) Men hur vet man...har man råd? Tid?

• Duefigli

Vi satt i din situation alldeles nyss TS. Liknande ålder, två barn och veliga runt om och i så fall när det skulle kunna tänkas bli aktuellt med en trea. Det vi var överens om var väl att vi iaf ville vänta ett tag till OM vi nu skulle orka en gång till.

Skyddade oss lite halvt om halvt och hoppsan - helt plötsligt var jag gravid. 

Lite chockartat i början, men nu har vi vant oss och känner att det var lite slumpen som fick avgöra.

• Duefigli

Kanske ska förtydliga - vi har ännu inte blivit fem i familjen, utan jag är än så länge rätt tidigt i graviditeten.

• miqkaela

Undrar samma sak..

Hur vet man om man vill ha fler?

Har en dotter som är 3,5 år.

• Flickan och kråkan

Vi har en 4,5-åring, en snart 6-åring (i morgon )....och en halvåring (också i morgon ). Våra två äldsta började bli lite mer självgående och "stora" så förra sommaren började jag känna att det vore mysigt med ett barn till....att jag hade orken och önskan. Som 37-åring började jag känna att det var nu eller aldrig. Frågade sambon (som varit helt inne på två barn) som tänkte på det en vecka, sa att han också ville och två månader sedan var vi gravida med vår trea. Underbart att vara trebarnsmamma (inget jag trodde att jag skulle bli). Jag har just nu två som snusar sött tillsammans i vårt sovrum och en i famnen. Lilla O är så älskad av sina storebröder och de är så omsorgsfulla och lilla O älskar dem tillbaka. De var de första som fick svarsleenden och de första som fick honom att skratta. Syskonkärlek är bara det bästa som finns .

• baby nu

Ringa på fredag och boka tid för spiraluttagning eller ej...????!!Hur tusan ska man tänka...eller inte tänka?? :/

• pigglet

Jag tänker att man framför allt ska känna att man kommer orka. Jag gillar inte de som aktivt skaffar fler barn och sedan kräver mer barnomsorg för att de inte orkar.
    Men har man ork och vilja så är det väl bara att köra på, tänker jag?

• baby nu

Jo visst är det så...och jag känner absolut att vi orkar! Är mera ekonomiskt jag tänker....:/

• baby nu

Dåså! Spiralen ut på måndag morgon! Kan inte släppa tanken på ännu ett barn..så så får det bli :)

Svar på tråden Skaffa ett barn till? Hur vet man?