• sanna91

färga blont hår brunt?

Har funderat ett tag på att färga mitt hår brunt men är ändå osäker! Har varit blond i 22 år men har blivit ganska mörkblond i hårbotten det senaste så vill fräscha upp det på något vis (sist gjorde jag blonda slingor)! Ni som har färgat naturligtblont hår brunt har ni ångrat er? Passar ni bäst i blont eller brunt?

• Svar på tråden färga blont hår brunt?
  • sassaa

Mina erfarenheter är att är du riktigt blond så ska du INTE ta en askblond färg - det blir grått xD
    Men när jag ville bli brunhårig så visste inte jag hur brunt jag ville ha det, alltså tonade jag det sakta upp till den mörka färg jag ville ha. Först ljusbrun, sen mellan och sen mörkbrun - beroende på vad jga ville ha :)

Ångrar du dig sen är du glad om du tonat det, bara ett tips!

• sanna91
    sassaa skrev 2013-12-05 22:32:13 följande:
    Mina erfarenheter är att är du riktigt blond så ska du INTE ta en askblond färg - det blir grått xD Men när jag ville bli brunhårig så visste inte jag hur brunt jag ville ha det, alltså tonade jag det sakta upp till den mörka färg jag ville ha. Först ljusbrun, sen mellan och sen mörkbrun - beroende på vad jga ville ha :) Ångrar du dig sen är du glad om du tonat det, bara ett tips!

Har läst att om man tonar blont hår brunt så blir det inte blont sen men vet inte om det stämmer!
  • mammii82

Finns stor risk att håret får en grön nyans om du färgar från ljus till mörkt själv (blev så för en kompis till mig). Om jag inte minns helt fel så ska du välja en brun hårfärg (eller toning) med lite rött i, för att undvika att det blir grönt.

Svar på tråden färga blont hår brunt?