Varningsklockor!
Ni vet när man börjar träffa en person och så är man kär och dum fast vissa saker skaver i en...och när det tagit slut så tänker man tillbaka och inser att man hört varningsklockor ringa från dag 1?
I den här tråden tänkte jag att vi kunde dela med oss av våra erfarenheter av beteende som vi efteråt insett kunde ha varnat oss att bli lurade/dumpade/play:ade osv. Vem vet, kanske räddar vi någon från en taskig dumpning? :D
Det handlar alltså om signaler som sänds ut TIDIGT i förhållandet, som man letar ursäkter för men somna sedan inser sa alltså behövde veta om personen i fråga.
Varningsklockor jag upplevt:
Killar som är väldigt känslosamma redan från början och uttrycker sig extremt romantiskt väldigt tidigt i dejtandet. (Brukar alltid ta en abrupt vändning. Jag tror det är ett tecken på bristande seriositet när en man som man nyss träffat är väldigt verbalt romantisk, tror också det kan tyda på att han har övat mycket - dvs säger sådant till väldigt många, hela tiden)
Killar från dejtingsajter som inleder något med en men fortsätter vara aktiva på dejtingsidan. (Även om man letar förklaringar så betyder det ju oftast bara det uppenbara - han letar efter nåt nytt)
De som talar väldigt illa om sina ex, redan tidigt i relationen. (Får mig att undra vad de skulle ha att säga om honom)
De som inte hör av sig när de lovat
(Klassikern, och vi letar alltid ursäkter medan vi sitter vid telefonen och väntar. :D )
Killar som berättar att de har problem med sin självkänsla
(Min erfarenhet är att de killarna ofta har alldeles för hög självkänsla och mest säger så för att få ytterligare bekräftelse)
Fyll på!