• Ann Cistrus

Nezeril 0,1mg/ml upphör att tillverkas. VARFÖR har ingen varnat mig?

Hade jag vetat det hade jag köpt upp hela lagret när jag var på apoteket sist... Nä jag vet, det är inte mycket att diskutera om detta, jag blev bara så upprörd att livlinan till en ok natts sömn nu plötsligt kapats tvärt såhär i förkylningstider... 

If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Svar på tråden Nezeril 0,1mg/ml upphör att tillverkas. VARFÖR har ingen varnat mig?
  • Ann Cistrus
    Momalicious skrev 2013-12-06 13:37:38 följande:
    Ersätts det inte med något annat då? Någon annan tillverkare kanske?
    Nej, jag blev informerad om att barn under ett år får "nöja sig" med koksaltdroppar och nässug... 
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • emmisss

Japp! Blev förvånad! Det var ju så bra!
    Koksalt är det som gäller nu, tycker inre det räcker!? Var på sjukhuset för några veckor sedan och fick då nezeril till min 9 månaders?

Baby mist tipsade apotekaren oxå om istället för nezeril!

• emmisss

Apotekaren menade på att man kan inte veta hur det påverkar små barn, eftersom dom inte kan prata???

• Ann Cistrus

Läste om BabyMist och det är ju också bara koksalt. Jag använder koksalt och NäsFrida så långt det går men ibland är det ju ren och skär nästäppa och den kan man ju inte suga bort... 

• emmisss

Eller hur det vet man ju själv hur det kan vara när allt bara täppts igen i näsan när man är förkyld! Då hjälper ju inte koksalt på långa vägar!!!

• Ann Cistrus
    emmisss skrev 2013-12-06 15:12:52 följande:
    Apotekaren menade på att man kan inte veta hur det påverkar små barn, eftersom dom inte kan prata???
    Haha vilket såll. I såfall skulle man inte kunna använda något läkemedel alls på barn. 
Svar på tråden Nezeril 0,1mg/ml upphör att tillverkas. VARFÖR har ingen varnat mig?