• Chrismamma

Fostervattens prov, ångra att jag gjorde det :(

Var inne i tisdags för och göra provet, har varit tveksam hela tiden till det! Han inte mer än komma hem för vi fick åka tillbaka. Det rann fostervatten, väll inne igen blev det konstaterat att där var mindre vatten, blev beordrad liggläge! Fick tid för o komma på återbesök idag! Var mindre fostervatten idag :-/ kan bara hoppas att det snart blir mer vatten för annars klarar bebisen inte sig! Blir där mindre o den överlever det så utvecklas inte lungorna o då måste man ta bort den för det :-/ fy vad jag ångrar att jag gjorde det ;-( Vill inte mista min lilla bebis

• Svar på tråden Fostervattens prov, ångra att jag gjorde det :(
  • bettina01

ursäkta att jag fråga hur kommer det sig att du gjorde provet? jag har gjort kub test och nu måste jag besluta om att ta ett fostervatten prov eller inte. jag är i vecka 14 så känns inte som jag vill göra det. och hoppas det löser sig för dig lycka till mvh bettina

• Chrismamma

Hej bettina 01! Jag gjorde kub testet och visa 1/80 på trisomi 13 och 18! Bebisen kan inte överleva om den har det! Vissa inget på Down syndrom! Först till svar fick jag att det e inte många som läcker fostervatten men nu har jag fått att en del gör det och det e så man får missfall om man får det! Ångrar att jag har gjort det och det är ett svårt beslut o ta! Tänk igenom först vad du känner om allt innan du bestämmer dig! Lyssna på vad du vill ingen annan!

• bettina01

ok till mig sa dom att kub test bara går ut på att kolla efter down syndrom och min risk va 1 på 135 men det va blodprovet det blev större risk? så vet inte alls nu

• Chrismamma

Var mina blodprover med som gjorde att det var större risk, annars så allt bra ut. Dom testar för 3 olika kromosomer 13,18 21. 21 är för ds.

• bettina01

ok då vet jag inte va jag fick hon sa bara på tel att det va en risk 1 på 135. jag frågade om det va down symdrom då sa hon att det va det dom testa. men ska ringa på måndag hur går det för dig nu

• Chrismamma

Det går sådär, e sängliggande men har ont runt om kring navlen :( e så rädd att jag ska missta den! E inte lätt o var i sängen hela tiden heller när man har en liten en på 1 1/2 år men försöker för bebisen i magen! Hoppas att allt löser sig för dig, och tänk innan du gör fostervattens provet, om det e så att du vill ta bort det om den har ds eller inte, och om det bara var för ds dom har testat!

• turkos77

Jag läckte fostervatten i nästan 2 veckor. Varje gång jag reste mig kom där lite. Va helt säker på att det skulle gå åt skogen. Är i vecka 38 nu med normal mängd vatten. Låg stilla i soffan i 2 veckor.

Läkaren fick sticka 2 hål på mig, vet inte om det kan ha påverkat.

• Chrismamma

Tack för du berätta det Turkos77 Det ger mig lite hopp om att det kan bli bra. Hade du ont också eller "bara" läckte du? Tack än en gång!

Svar på tråden Fostervattens prov, ångra att jag gjorde det :(