• emjij

Britax MultiTech - bältesproblem!

Hej!

Har en Britax Multi Tech och har problem med bältesspännaren. När jag satt i barnet och klickat fast bältet så är det hart när omöjligt att dra åt det! Vad gör jag för fel eller är de så himla tröga? Nån som vet?

/Undrande

• Svar på tråden Britax MultiTech - bältesproblem!
  • vi och pyret

Vår är också trög, så jag ställer samma fråga. Jag tar i med bägge händerna och tar ifrån tårna när jag spänner fast:)

• Sisisisi

Hmm... min var inte alls trög. Dra ner muddarna och dra rakt så brukar det gå lättare att dra åt.

Keep your child rear facing for as long as possible!

• Principia

Axelpuffarna (jag vet inte vad de heter på riktigt, hoppas du förstår vad jag menar!) kan hamna lite i vägen där bältet går in i ryggstödet upplever jag. Om jag skjuter ner dem lite går det lättare att dra, även om det aldrig går jättelätt, det är verkligen trögt!

• emjij

ok! Ska testa att dra i dem men har för mig att de sitter fast! Hittar ingenstans i manualen heller hur det ska vara

• Sisisisi
    emjij skrev 2013-12-06 21:26:49 följande:
    ok! Ska testa att dra i dem men har för mig att de sitter fast! Hittar ingenstans i manualen heller hur det ska vara

De sitter fast men är väl typ typ längst upp som åker in i hålen och stoppar upp typ... Så dra ner dem så brukar det gå lättare att dra.
    Keep your child rear facing for as long as possible!

• mammalovis

Vi vände på stolen och trädde om banden bak, vilket har gjort det något enklare på vår Maxi Cosi.

Svar på tråden Britax MultiTech - bältesproblem!