• Anonym (ensam mamma)

Kan jag använda min kredit trots kronofogden?

Jag hamnade hos kronofogden för ca 1år sen. Sitter och betalar av varje månad. Jag har ett "handla-kort" hos Ikea. Och på månadsbeskeden varje månad står det "kvar att handla för". Betyder det att jag fortfarande kan använda min kredit trots att jag är hos fogden? Eller är kontot spärrat?

• Svar på tråden Kan jag använda min kredit trots kronofogden?
  • Anonym (?)

Kf spärrar inga kort/ krediter , du kan bara inte ta nya !

• Anonym (ll)

Du kan använda krediten.
    Hade den varit uppsagd hade du fått brev om det.
    Man brukar få behålla beviljade krediter och lån så länge du sköter dom krediterna.

• Anonym (Qwe)

Du kan använda den men om du redan sitter hos kronofogden är det är bra val att dra på dig ytterligare skulder?

Betala det du är skyldig först tycker jag...

• Anonym (ensam mamma)

Jag har inte använt den krediten på över 2år. Är inte så att jag har tänkt att använda den. Va bara nyfiken. Har den som backup om tex sängen går sönder.

• Anonym (?)
    Johanna2901 skrev 2013-12-07 08:35:15 följande:

Det är bara att shoppa loss! Krediter är till för att användas!

Krediter är skit som inte skulle finnas
  • Johanna2901
    Anonym (?) skrev 2013-12-07 08:36:36 följande:
    Krediter är skit som inte skulle finnas
    Nämen, nån som inte kan hantera sina pengar?
  • Anonym (?)
    Johanna2901 skrev 2013-12-07 08:37:14 följande:
    Nämen, nån som inte kan hantera sina pengar?
    Har aldrig haft en kredit i mitt liv o kommer aldrig att ha ! Man ska inte handla med pengar man inte har o vill man ha något så får man väl spara ! Jag har aldrig haft problem med pengar o kommer aldrig ha ! Förstår inte vitsen med att betala massa räntor o avgifter om man redan har dåligt med pengar vilket man har om man inte har råd att handla det man behöver
  • Johanna2901
    Anonym (?) skrev 2013-12-07 08:42:49 följande:
    Har aldrig haft en kredit i mitt liv o kommer aldrig att ha ! Man ska inte handla med pengar man inte har o vill man ha något så får man väl spara ! Jag har aldrig haft problem med pengar o kommer aldrig ha ! Förstår inte vitsen med att betala massa räntor o avgifter om man redan har dåligt med pengar vilket man har om man inte har råd att handla det man behöver
    Märkligt... Jag använder enbart kredit, eftersom jag inte vill bli av med mina pengar. På ett normalt kreditkort har man 56 dagars räntefri kredit. Kan man inte betala igen det efter 56 dagar, ska man nog söka sig ett jobb.
  • Anonym (?)
    Johanna2901 skrev 2013-12-07 08:44:43 följande:
    Märkligt... Jag använder enbart kredit, eftersom jag inte vill bli av med mina pengar. På ett normalt kreditkort har man 56 dagars räntefri kredit. Kan man inte betala igen det efter 56 dagar, ska man nog söka sig ett jobb.
    Om man har pengar är det väl bättre att handla för dom ? Vad händer om du hamnar i en ekonomiskt sits en mån när du får exstremt mindre inkomst o inte kan betala räkningen när det kommer tex ? Vad händer om du inte har koll hur mycket du utnyttjar på din kredit? Låter sjukt i mina ögon att leva på kort när man har pengarna redan på kontot om man inte har dom på nått konto med skyhög ränta då vilket inte är troligt
Svar på tråden Kan jag använda min kredit trots kronofogden?