• Anonym (?)

Kan jag få tjockare kinder?

Går det på något sätt att få tjockare kinder/bli lite mulligare i ansiktet? Utan att gå upp i vikt alltså. 
    Jag hatar att mina kinder ser "insjunkna" ut men jag lyckas ju inte bli av med det. Jag pendlar mellan 18-20 i bmi, så jag ligger ju rätt lågt där. Har försökt gå upp i vikt i 17 år men ligger konstant inom en 3 kilos-intervall oavsett om jag fuskar eller sköter maten bra så jag lyckas ju inte med det...
    Fungerar smink? Kan man "fylla" kinderna så som många gör med läpparna? Börjar bli lite desperat här... 

• Svar på tråden Kan jag få tjockare kinder?
  • strojes

Kinderna är nog svåra att göra något åt. Ansiktsformen är som den är. Ät hälsosamt och rätt mängd och kör styrketräning och konditionsträning för att bygga upp en fin och sund kropp så kommer du med stor säkerhet att se bättre ut även om ansiktsformen inte går att förändra så mycket.

• Anonym (?)

Jo, jag äter redan hälsosamt.. (frukost, lunch, middag, kvällsfika och lite mellanmål mellan måltiderna..ibland även riktig mat som kvällsfika... ibland fuskar jag dock en del men vikten ändras inte ändå) Tränar styrketräning 3 gånger i veckan och dricker gainer efter varje pass. Kör ingen kondition dock eftersom jag inte vill riskera att gå ner i vikt.. 

• Pipal

Det är ju jättevanligt att fylla kinderna! Alla tanterna här på östermalm har gjort det! Kissie har också gjort det för att se "söt" ut fast hon är supersmal. Avgör själv om det är fint eller ej :)

• Anonym (?)
    Pipal skrev 2013-12-07 12:29:45 följande:
    Det är ju jättevanligt att fylla kinderna! Alla tanterna här på östermalm har gjort det! Kissie har också gjort det för att se "söt" ut fast hon är supersmal. Avgör själv om det är fint eller ej :)
    Jag hittar mest att folk fyllt ut kindbenen, dvs helt tvärt emot resultatet jag vill ha=/ Kissis kinder ser ju tex sådär "insjunkna" ut som mina, som jag inte gillar. (Iaf om man kollar bilder hon lagt upp idag)
  • LillaJag06

Ja du kan fylla kinderna.

Sök upp en klinik där du bor och be om råd.

Annars kan du försöka sminka dig på rätt sätt om du inte vill fylla.

• Pipal

Då lägger du bara lite längre ner :) bor du i Stockholm? Magnus Hober på improva är bäst på att lägga injektioner!

• Anonym (:))

Fylla kinderna tycker jag inte du ska göra, ser nästan aldrig naturligt ut och sen så har jag hört hur det efter ett tag kan börja hänga så man ser ut som en bulldog.
    Med smink kan du använda dig av highlighter som du lägger på kinderna istället för kindbenen.
    Skippa allt vad contour heter kring eller runt kinderna och kör med en foundation med oljbas, ingen matt foundation utan en med lite skimmer sen lägger du en highlighter på kinderna där det sjunker in.
    Sen tycker jag du ska försöka gå upp i vikt...man ser mycket yngre ut då i ansiktet!  undvik också att jogga eftersom när man springer så tappar man vikt i ansiktet först (i vanliga fall!).
    Bättre att se ung och fräsch ut i ansiktet än lite "mullig" i kroppen (inte för att jag tror du kommer se mullig ut). 
    Lycka till!

• Anonym (:))
    Anonym (:)) skrev 2013-12-07 15:25:38 följande:
    Fylla kinderna tycker jag inte du ska göra, ser nästan aldrig naturligt ut och sen så har jag hört hur det efter ett tag kan börja hänga så man ser ut som en bulldog.
    Med smink kan du använda dig av highlighter som du lägger på kinderna istället för kindbenen.
    Skippa allt vad contour heter kring eller runt kinderna och kör med en foundation med oljbas, ingen matt foundation utan en med lite skimmer sen lägger du en highlighter på kinderna där det sjunker in.
    Sen tycker jag du ska försöka gå upp i vikt...man ser mycket yngre ut då i ansiktet!  undvik också att jogga eftersom när man springer så tappar man vikt i ansiktet först (i vanliga fall!).
    Bättre att se ung och fräsch ut i ansiktet än lite "mullig" i kroppen (inte för att jag tror du kommer se mullig ut). 
    Lycka till!
    *och , inte "än"
  • Anonym (?)

Tack för tipsen! Jag får väl helt enkelt lära mig att sminka bort det, det låter som bästa alternativet.
    Alltså. Jag skulle ju hellre vara mullig och få det ansiktet jag vill ha, men nu lyckas jag ju inte gå upp så det är inte det som är problemet... 
    Kondition kör jag som sagt inte, så jogga gör jag inte:)

• Anonym (y)

Jag skulle gärna byta med dig. jag har mycket fett i kinderna, blir som två bollar under ögonen när jag ler. Tycker inte om det, alls, ser så barnslig ut

• Anonym (?)
    Anonym (y) skrev 2013-12-07 16:26:22 följande:
    Jag skulle gärna byta med dig. jag har mycket fett i kinderna, blir som två bollar under ögonen när jag ler. Tycker inte om det, alls, ser så barnslig ut
    Jag hade inte tvekat en sek :) Hellre "barnsligt" än att lite lätt skelettformat ansikte hehe
  • Anonym (Uu)
    Pipal skrev 2013-12-07 12:29:45 följande:

Men fy fan, hur går det till? Sprutar dom in typ silikon eller Restylane in i kinderna då? Huvva! :(
  • Anonym (Uu)

Jag har hört att utmattade binjurar ger den ihåliga looken. Börja med att sluta dricka kaffe och cola, sov ordentligt, ingen stress osv.

• Anonym (?)
    Anonym (Uu) skrev 2013-12-07 19:57:46 följande:
    Jag har hört att utmattade binjurar ger den ihåliga looken. Börja med att sluta dricka kaffe och cola, sov ordentligt, ingen stress osv.
    Jag som varken dricker läsk eller kaffe... plus att jag sover iaf 9 timmar per natt=/ Finns det något annat som är dåligt för binjurarna som man bör undvika? Hade ju varit skönt om det var något som gick att lösa på det sättet.. 
  • mikipiki

Vi kan byta ^^ jag har riktiga babykinder och avskyr dom. Ser ut som ett litet barn :P

• Anonym (..)

Ja, man kan ha fillers i kinderna, Restylane tex Man kan transplantera dit kroppseget fett också genom att suga ut lite fett där det finns. Jag kommer själv att göra något åt problemet, har pluggat förut men nu när jag fått jobb kommer det att bli av :) Jag har smalt ansikte men bmi på 23 så det är inte alltid viktuppgång hjälper, vissa har smalare ansikte helt enkelt och tyvärr ger det inte ett så ungdomligt utseende när man hamnat över 30. 

Svar på tråden Kan jag få tjockare kinder?