Hallå, hudterapeut/makeupexpert! Foundation och flagnande hud
Hej!
Ja, jag som många andra har hopplöst flagnande hud, speciellt nu på vinter och jag förstår för mitt liv inte hur jag ska göra med foundation!
Jag försöker med mineralfoundation (Lily Lolo - reagerar lätt på smink) men då är det som att borsten bara drar upp de torra delarna och det ser dumt ut.
Flytande foundation (en väldigt lätt Sensai) och då är det som att färgen bara lägger sig runt allt det torra så de partierna blir ännu tydligare.
What to do? Jag använder inte puder eftersom jag upplever att det blir värre då. Jag peelar ansiktet 1-2 ggr i veckan - gör jag mer än så blir huden för torr och jag får finnar istället. Har använt skitprodukter i några veckor nu men ska köpa Darphin i veckan och hoppas det hjälper lite i alla fall. I somras började jag använda 3 nyansconcealern från Make Up store och tyckte den fungerade jättebra men om jag har den runt ögonen nu så blir det jättetorrt på en gång.
Vet någon vad som egentligen är bäst att använda för foundation till dessa problem? Mineral, flytande eller mousse? Funderade på att prova Dior Nude eftersom jag hört att den brukar fungera bra för känslig hud i alla fall. Förslag?