Hon är på väg att lämna mig
För en vecka sen exploderade mitt liv.
Min fru träffade en man på krogen och fick känslor för honom och har sedan dess träffat honom ett antal gånger (utan sex dock). Det som är jobbigt är att jag själv är ganska ansvarig för att det har blivit som det blivit. Jag har inte fångat upp de chanser jag har fått utan fortsatt i samma spår som tidigare med bara tillfälliga förbättringar.
Vi har bokat tid för familjerådgivning men jag inser att det är ganska kört egentligen och det äter upp mig inifrån.
Om 20 minuter åker hon iväg till honom igen och de kommer med stor sannolikhet att ha sex denna gången, jag blir hemma med våra två barn på 8 och 6 år och får försöka stå ut. Jag har försökt att få henne att ge mig en tid för att förbättra mig men främst också för att förbereda mig känslomässigt och mentalt på vad som händer men får inget riktigt gehör.
Hur överlever man nått sånt här?
Vi har varit ihop i 14 år och hon är mitt allt. Vi har gått igenom svåra situationer tidigare både känslomässiga men även andra saker och klarat oss då. Jag har varit hennes stöd när hon har haft det svårt och jag känner mig nu bitter för att jag inte ens kan få en månad av henne i denna situation.
Vi har haft långa snack den här veckan men vi hamnar alltid i samma läge. Jag vill att hon ger det lite tid, att hon inte gör nått nu i denna känslomässiga grop utan att hon tar det lugnt. Hon säger att hon har gett mig så många chanser tidigare och jag kan tyvärr bara hålla med fast denna gång är första gången jag på allvar fattar. Varför har hon så bråttom?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-07 15:24
Undanber mig kränkande tilltal om min fru. Oavsett vad som händer så ska hon förbli min vän (så gott det nu går) och hon är också mina barn mamma fram för allt.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-08 10:39
Tack för er hjälp igår. Jag är glad att jag kunde få höra fler sidor och inte bara exakt det som jag och min fru har pratat om.
Redan när jag skrev inlägget igår så var jag i princip helt säker på att allt var slut och behövde mest få prata ut på nått sätt.
Vi har också snackat mer igår kväll och börjar nu att planera hur separationen ska gå till.
Jag är fortfarande arg, besviken och bitter på hela situationen, mig själv och min fru och kommer nog vara det ett tag.