• vårankärlek

20 månaders med bruten underarm, hur klä honom?

Min lilla pojke ramlade i onsdags och bröt armen.
    Har problem att hitta vad jag ska ha pp han nu när det är kallt.
    Tröjor har jag fått klippa ärmarna på vissa för att få i armen med gipset ( gipsad från hand till axel)
    Hur ska jag göra med overall när han ska börja leka ute?
    Nu när vi varit ute i vagnen har han fått ha armen i mitella så har jag dragit igen den så, skulle han ha så när han leker oxh ramlar kan han ju inte ta emot sig?
    Bör jag köpa en ny begagnad större overall?

• Svar på tråden 20 månaders med bruten underarm, hur klä honom?
  • Frozen

Vi hade kortärmad T-shirt, det får man lättare den gipsade armen igenom och sen lånade vi några långärmad tjocktröjor, sådana med dragkedja fram, från storkusinen. Sen var det faktiskt inga problem att få in armen i den lagom stora overallen. Har ni testat? Handen gick gick inte igenom dock men då var den å andra sidan mer skyddad från snö och väta. 
    Dottern var precis fyllda 2 år när hon bröt underarmen och fick gips från handen upp till axeln, i November. Och kläderna var förvånansvärt lätt-töjda och ett mindre problem än vi först trodde.  

• vårankärlek

Jag har inte vågat testa så mycket i i början ned tanke på smärtan.
    Ska testa lite mer imorgon för han verkar ha mindre och mindre ont nu.

• Frozen

Va skönt att det börjar bli bättre då. Vår tjej verkade inte ha ont alls så fort gipset kom på och då fick hon först bara ett tillfälligt gips i ett dygn innan de kunde operera och lägga armen tillrätta. Men jag tror att så fort han inte har så ont längre kommer han vänja sig snabbt och knappt tänka på att han har gipset Jag hoppas han blir bättre snart, det är tur att de läker så snabbt de små liven. 

• vårankärlek

Ja dom är så duktiga dom små, anpassar sig väldigt lätt med det nya:)
    Och tur är väl det.
    Tack för råden i alla fall :)

Svar på tråden 20 månaders med bruten underarm, hur klä honom?