Arild - Fint, rätt i tiden, men eget och nytänkande. Lite väl mjukt för min smak dock.
Asker - Älskar! Vackert och manligt på en gång. Ovanligt utan att vara konstigt.
Alois - Häftigt och fint att bli döpt efter släkting, men som det märktes i den andra tråden så kanske det är lite svårt uttal.
Borka - Om det inte hade varit för den direkta kopplingen till Ronja rövardotter så gillar jag det egentligen. Starkt och låter urnordiskt. Dock svårt internationellt.
Emund - Gillar skarpt! Låter som en gammal kung. Manligt, starkt,nordiskt och vackert. Också svårt internationellt tror jag. Folk kan också höra det vanligare Edmund.
Elver - Rätt coolt egentligen, men alldeles för sött för min smak.Sådär på vuxen.
Gusten - För mycket smeknamn för min smak, men ändå rätt rivigt. Känns rätt allmoge-mys på något sätt ;) Kanske lite väl mycket "Bill & Bull" med Lotten och Gusten.
Hilder - Älskar! Så eget, men ändå inte konstigt. Mjukt, men ändå starkt. Sådana här namn förtjänar att komma tillbaka!
Isar- Också gammalt nordiskt, precis sånt jag gillar. Lite väl mjukt för min smak dock. Svårt internationellt.
Lunde - Mysigt!Nordiskt och ovanligt. Naturromantiskt. Kan inte riktigt bestämma mig om det är gångbart dock.
Leander - Gillar skarpt! Vackert, men bra på vuxen och manligt. Gångbart och seriöst.
Matteus - För mjukt för min smak, men egentligen ganska fint. Blir väl dock Matte, inte så fint.
Remus - Fult på min dialekt, annars rätt coolt. En Harry Potter-nörd måste säga ja här ;)
Sondre - Fint norskt! Ovanligt i Sverige, så kanske lite förvirring med uttal.
Torgil - Gillar! Ovanligt, eget, ett riktigt karaktärsnamn! Blir dock kanske Gil eller något som smeknamn.
Tibrand - Häftigt. Lite samma som Torgil. Blir nog också något smeknamn.
Vendel - Coolt, men för mjukt för min smak.
Viljar - Fint och norskt! Blir kanske Ville - gillar inte.
Vetle - Låter lite som vätte. Eftersom det är så ovanligt kanske det blir lite förvirring kring uttal. Kan inte låta bli att gilla det i alla fall.
Vi har väldigt lika smak. Jag gillar nästan alla namn och kan inte välja vilket som är bäst. Dock hade jag nog valt bort Elver, Matteus, Borka, Vendel och Alois.