• Wry

Sänggavel från Jysk

Tittar på en sänggavel från Jysk (jysk.se/sovrum/huvudgavel/sanggavel-160x115-plus-h20-dreamzone)
    Ingenstans ser jag nån information om hur gaveln ska fästas, eller om den överhuvudtaget ska fästas. Tänkte därför fråga om någon har en liknande gavel och vet hur det ska vara?

Jag har inte möjlighet att fästa gaveln i väggen, däremot kanske i själva sängen. Men jag får intrycket att gavlen är menad att stå löst mellan säng och vägg? Nån som vet?

• Svar på tråden Sänggavel från Jysk
  • Degblandare bröd

Alltså vi har en dubbelsäng från trademax, med sänggavel och den fäster man inte. Man bara lägger "Skivan" bakom sängen liksom. Men sen vet jag inte om du har sängen som tillhör sängaveln, vet itne ens om det spelar ngn roll.. men sänggavlar behöver man inte fästa på ngt sätt

• Cherry Cupcake

tänkte bara varna lite för jysk!
    vi köpte sängar därifrån och skiten rostade(!!) efter ca 3 månader. 
    startade då en tråd om detta på fl och tydligen var jag inte ensam om detta.
    (hade inget kvitto och kunde inte reklamera)

• Wry

Tack för svar, jag har även fått svar från Jysk om att gaveln ska stå löst och inte fästas. Däremot finns det huvudgavlar från andra kedjor som ska fästas, därav min förvirring.

Cherry Cupcake skrev 2013-12-10 11:48:10 följande:
    tänkte bara varna lite för jysk!
    vi köpte sängar därifrån och skiten rostade(!!) efter ca 3 månader. 
    startade då en tråd om detta på fl och tydligen var jag inte ensam om detta.
    (hade inget kvitto och kunde inte reklamera)
    Trist! Våra sängar har inte rostat, vad jag vet. Men kvittot ska jag såklart hålla reda på. Har köpt en säng med garanti, så jag borde ju vara garderad!
Svar på tråden Sänggavel från Jysk